קמץ ופתח
יש אולי כמה כללים בזה אבל גם הם לא דנים בכל האופנים.

מדוע אנו מברכים "לִישב" בסוכה ולא לשבת בסוכה? ובחזון עובדיה ועוד כתבו שזה שייך לכלל שבוכל"מ לפני יו"ד שוואית, יקבלו חיריק והאות י' נחה, כגון יְרושלים - לִירושלים. - איך הכלל הזה שייך כאן? - הרי אין מילה כזו שמתחילה בשווא יְשב שנאמר לִישב?
אין מלה כזאת כי תמיד תסמך אליה אות השימוש, אבל דעת מרן ראש הישיבה שליט"א שהל' בצירי, וע' באור תורה תשרי התשס"ו סי' י"ב.