טעה בקידוש שחרית
יצא ידי חובה, ואף הוציא אחרים אף שהם עומדים ע”פ הסברות שכתבו הפוסקים לגבי קידוש של ליל שבת, עיין למרן בב”י סי’ רע”א וחזו”ע ח”ב עמ’ ט”ו ואילך.
מה דעת מרן רה"י נר"ו על תנורי זמננו לענין שהייה והטמנה בשבת. שיש אומרים שמעיקר הדין כל הגזירה לא הי' אלא בתנורים של זמן חז"ל שהיו מבשלים על גבי גחלים והיו צריכים להשגיח ולעסוק בהאש, אבל כיום שלא שייך כל זה מעיקר הדין אין שום חשש, והוי כגרופה וקטומה בעצמה, ורק דממדת החסידות לכסות את האש או הכפתורים. (כן סבר הגר"י קאפח ז"ל, וע' שו"ת אור לציון להרב אבא-שאול בזה.) ויש חולקים, כמו בעל היביע אומר ז"ל. ורציתי לדעת שיטת מרן רה"י נר"ו בזה
במנוחת אהבה ח"א (פ"ג ס"ז) החמיר שלא להשהות מאכלים שאינם מבושלים כל צרכם (או מצטמקים ויפה להם) בתוך התנור בערב שבת, אא"כ כיסה את הכפתורים שמגבהים בהם את עוצמת החום. ומרן ראש הישיבה נר"ו שם שתק לו בזה ומשמע שמסכים עמו