טעה בקידוש שחרית
יצא ידי חובה, ואף הוציא אחרים אף שהם עומדים ע”פ הסברות שכתבו הפוסקים לגבי קידוש של ליל שבת, עיין למרן בב”י סי’ רע”א וחזו”ע ח”ב עמ’ ט”ו ואילך.
האם מותר לקחת איתי תרופות (אם זה משנה, שאני לוקח דרך קבע) בשבת, כדיי שלאחר שבת אוכל לצרוך אותן, או האם הדבר בגדר הכנה משבת לחול, ואצטרך לחכות שעה שעתיים לאחר זמן צריכת התרופות הרגיל, עד שאחזור הביתה. אם זה משנה, במקרה ואני מתעכב לקחת אותן אני מרגיש רע, אבל זה לא מסוכן.
כתב בשו"ת מהרש"ג (סי' סא) שכל האיסור של הכנה משבת לחול הוא דוקא כשעושה כן כדי להרוויח זמן ההכנה, שלא יצטרך לעשות כן בימי החול, אבל דבר שאם לא יעשנו בשבת יופסד הדבר, לא גזרו, וראיה לזה ממה שהתירו לטלטל כלי שמלאכתו להיתא מחמה לצל. ע"ש. והובאו דבריו בספר חזו"ע בכמה מקומות. ולפ"ז גם בנדון דידן יש להקל, כיון שאם לא יטלטל התרופות לא יהא יכול לקחתם בזמן, ואינו עושה כן כדי לחסוך זמן במוצ"ש. (וכמובן ההיתר רק כשאין איסור טלטול ברה"ר).