שם ה’
באמת כן מפורש בשו”ת תורה לשמה סי’ תצ”ו להקל בזה בכל שמות הקודש מלבד אדנו”ת וי”ה, והמנהג היום להחמיר הוא כנראה ייבוא ממנהגי האשכנזים.
מי שעומד בתפילה ושומע ברכת כהנים מה יעשה?
האם מותר לגוי לגעת בתפילין להניח ליהודי תפילין?
אם אשים את הטלית של שבת בנרתיקה בשבת, זה נחשב הכנה מקודש לקודש?
מדוע עדת התימנים נוהגים לומר את הפיוט בר יוחאי בע"ש?
א. מי שעומד בתפלה ושומע ברכת כוהנים רשאי להפסיק מתפילתו ולשמוע את ברכת הכוהנים אלא שאינו רשאי לענות אמן
ב. אין איסור
ג. כיון שאין מטרת הנחת הטלית בנרתיק שיהיה מוכן לשבת הבאה אלא משום כבוד הטלית אין בזה חשש איסור (עיין שו"ת אור לציון ח"ב פכ"ד ה"ד)
ד. היות וכל קדושת רשב"י הייתה מעין עולם הבא בשבת (בניין אב ח"ג)