בעניין קריאה בתורה
התלשא היא לא מוקדמת במילה, אלא תמיד המיקום של התלשא הוא בצד ימין של המילה, ולכן מה שעושים הקוראים את השני גרשין והתלשא באותו מקום, נראה שהם צודקים. וכן המנהג בישיבת כסא רחמים.
אולי לא הבנתי כל מה שכתבתם אבל נ”ל שעניתי על השאלה.
בעת הגבהת הספר תורה בספרי תורה ספרדים , שהכתב לעיני העם והמגביה אינו רואה הכתב .האם יותר נכון להגביה כדרך הספרים האשכנזים כך שהמגביה גם יראה הכתב כדי שיסתכל באותיות הקדושות של הספר תורה, ששואבים משם אור גדול של קדושה. [מסכת סופרים פרק יד הלכה יד].?
מנהג רוב קהילות הספרדים שמגביה באופן שפני הכתב יהיו כנגד פני העם ואחורי הכתב כנגד פני המגביה. ונראה שטעמם שכל ההגבה נעשית כדי להראות כתב הספר תורה לציבור (כמובא במסכת סופרים שם) וכאשר עושים בדרך זו, הציבור רואים הכתב יותר טוב.
והטעם למנהג האשכנזים שפני הכתב כלפי המגביה שכבודו הזכיר שגם המגביה יראה כדי לקבל אור וקדושה לא נמצא במסכת סופרים. ובטעמם של האשכנזים עיין בבית יוסף סימן קמז בשם המהר"י קולון ובב"ח שם.