יום הולדת באדר א’ / ב’
באדר א’, ומכל מקום מכיון שהשנה זה כבר עבר אפשר לעשות באדר ב’.
בהפטרת (פרשת וירא) אנו רואים את הקשר לפרשה ("כעת חיה..." "ואישה זקן" וכו') אך אנו נוהגים בשונה מהשאר (העדות) ועוצרים מיד לאחר מות הבן, מה שלכאורה עוצר את ההקבלה בין עקידת יצחק למות הבן (ולא קוראים על החייאת הבן) מדוע עוצרים דווקא שם? ואף בתוכן ההפטרה בחומש (איש מצליח ) מוזכר שלאחר זמן אלישע מחייה את הילד... אבל זה כבר לא בתוך הפטרתנו ...
זו שאלה ששאל הגה"צ רבי אריה לווין זצ"ל את אשתו הרבנית למה הספרדים עוצרים באמצע הסיפור. מה קרא עם הילד ? והשיבה לו שאצל הספרדים יש אמונה פשוטה ותמימה שאם הולכים לצדיק בודאי שהכל יתהפך לטובה ולברכה.