שאל את הרב
print
אא

בתיקון סופרים מביא הלכה שכאשר ס"ת בהיכל וכן כאשר אומרים בריך,צריך להשאירו סגור ע"פ הקבלה וע"פ הסוד,אם אפשר לפרט יותר בבקשה משני הטעמים.

הרב שלמה יהונתן מאזוז

קבלה וסוד זה אותו דבר, ובתיקון סופרים נכתב (ה' קה"ת ס"ג) "ע"פ הפשט והסוד"
ע"פ הפשט מחשש שיאמרו שבריך שמיה והמי שברך ושיר למעלות וכו' שאומרים בפתיחת ההיכל כתוב בס"ת וחשש כזה מובא בגמ' מגילה (ל"ב ע"ב) לר"מ וגם לר"י היינו דוקא בברכות התורה, אבל בשאר דברים לא, וגם שנהגו להחמיר כר"מ. וגם בזיון להשאיר ס"ת פתוח הרבה זמן (או"ת שבט תשנ"ג עמ' שכ"ה) 
ע"פ הסוד כוונת הזוה"ק כפשוטו שנפתחים שערי רחמים בשמים בזמן פתיחת ההיכל ואין הכוונה לפתיחת ס"ת בהיכל. (שם עמ' שכ"ז) 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן