שאל את הרב
print
אא
לפי המאירי הלל על הצלה במלחמה כמו בחנוכה זה מהתורה האם זה לא הופך לספק דאורייתא שחייבים לברך

הרב יהונתן מאזוז

גם על מצוה שהיא ודאי מדאורייתא אם יש בה מחלוקת אז עושים, ולא מברכים.
(ואיני נכנס לנדון אם אכן כתב כן הרב המאירי ואם דבריו מוסכמים כי הרמב"ם ודאי לא ס"ל הכי וגם לא לצד האם זה נקרא סד"א וכו') 
ועתה בעקבות שאלתך מס16907 חפשתי בבית הבחירה להרב המאירי שציינת שם בביצה (דף ב' ע"א) ולא מצאתי כלום ושאלתי את כ"ק המחשב (בתוכנת בר אילן) מצאתי במו"ק (דף ב' ע"א) בדיוק להפך שמ"ש בתענית דאורייתא הוא לאו דוקא, ובפסחים דף קי"ז ע"א ג"כ כתב להדיא שציבור שאירע להם נס יסוד נביאים לומר הלל ואין מברכים עליו ע"ש ודי בזה הערה! 

שאלת המשך:

מתנצל על הטעות אבל המקורות שציינתי מרשי ורח נכונים לגבי מאירי פסחים שם דיבר על ציבור לא על כלל ישראל שבארץ ישראל בית הבחירה למאירי מסכת ברכות דף יד עמוד א והם מפרשים יחיד לא יקרא על כל צבור וצבור וקורא לו יחיד הואיל ואין כאן כנופיא של כל ישראל

הרב יהונתן מאזוז

לא הבנתי מה רוצה כת"ר להוכיח מהרב המאירי בברכות, אולי יבהיר כוונתו.
וכדאי שקודם לכן ליעיין מר במיליה דמרנא יבי"א ח"ו סימן מ"א.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0