יום הולדת באדר א’ / ב’
באדר א’, ומכל מקום מכיון שהשנה זה כבר עבר אפשר לעשות באדר ב’.
לפי המאירי הלל על הצלה במלחמה כמו בחנוכה זה מהתורה האם זה לא הופך לספק דאורייתא שחייבים לברך
גם על מצוה שהיא ודאי מדאורייתא אם יש בה מחלוקת אז עושים, ולא מברכים.
(ואיני נכנס לנדון אם אכן כתב כן הרב המאירי ואם דבריו מוסכמים כי הרמב"ם ודאי לא ס"ל הכי וגם לא לצד האם זה נקרא סד"א וכו')
ועתה בעקבות שאלתך מס16907 חפשתי בבית הבחירה להרב המאירי שציינת שם בביצה (דף ב' ע"א) ולא מצאתי כלום ושאלתי את כ"ק המחשב (בתוכנת בר אילן) מצאתי במו"ק (דף ב' ע"א) בדיוק להפך שמ"ש בתענית דאורייתא הוא לאו דוקא, ובפסחים דף קי"ז ע"א ג"כ כתב להדיא שציבור שאירע להם נס יסוד נביאים לומר הלל ואין מברכים עליו ע"ש ודי בזה הערה!
מאת: פלוני | תאריך: ה׳ בתמוז ה׳תשע״ז – יוני 29, 2017
מתנצל על הטעות אבל המקורות שציינתי מרשי ורח נכונים לגבי מאירי פסחים שם דיבר על ציבור לא על כלל ישראל שבארץ ישראל בית הבחירה למאירי מסכת ברכות דף יד עמוד א והם מפרשים יחיד לא יקרא על כל צבור וצבור וקורא לו יחיד הואיל ואין כאן כנופיא של כל ישראל
לא הבנתי מה רוצה כת"ר להוכיח מהרב המאירי בברכות, אולי יבהיר כוונתו.
וכדאי שקודם לכן ליעיין מר במיליה דמרנא יבי"א ח"ו סימן מ"א.