שאל את הרב
print
אא
רציתי להבין אם בשו"ת אבקת רוכל בסימן קמ כתב מרן שללכת עם הרמב"ם כנגד כול הראשונים זה לכאורה סותר להקדמה בבית יוסף ללכת אחר שלוש עמודי הוראה האם יש תירוץ לדבר?

הרב יהונתן מאזוז

זה לשון מרן שם: אין לנו אלא דברי הרמב"ם שכן נהגו בכל המלכות, ואפילו שיהיו חולקים עליו רבים כבר קבלוהו עליהם, וכ"ש דלא מפקינן ממונא שלא מדעתו וכו' עכ"ל מבואר כתב שהלכה כמותו "נגד כל הראשונים" אלא שעל הרוב אנו פוסקים כהרמב"ם ואפילו נגד שאר הראשונים (ובתשובה הנ"ל מיירי נגד הראב"ד לחודיה) ובאמת רוב הש"ע ע"פ הרמב"ם אבל יש דברים שלא נהגו על פיו, או שדעת רוב הראשונים ועמודי הוראה שנהגו לפסוק על פיהם אינה כן, או שהדברים תמוהים וסתומים (לפחות בימי מרן שלא נתגלו כתבי הגאונים ואז מרן פוסק נגד הרמב"ם 

שאלת המשך:

שדעת רוב הראשונים ועמודי הוראה שנהגו לפסוק על פיהם אינה כן, או שהדברים תמוהים וסתומים מצד סברא זאת מה זה משנה הרי מרן כתב נגד כולם וזהו לא עשה חילוק אם הדברים סתומים או תמוהים ?

רבני בית ההוראה

מרן כתב "אין לנו אלא דברי הרמב"ם שכן נהגו בכל המלכות" וא"כ במקומות שלא נהגו כך לא נהגו
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0