שאל את הרב
print
אא

שלום הרב בימי החשמונאים חלק גדול מהעם היה מתייון ועבד עבודה זרה רח"ל וכבר בני החשמונאים הפכו למתיוונים וצדוקים ורצחו את רוב חכמי ישראל ואיש את אחיו ועדיין נקבע לומר הלל שמעתי הסבר יפה למע מביאים מנחת עומר משעורים שזה דבר גרוע (מאכל בהמה) ולא מחכים עד שיבשילו החיטים ללמדנו שגם כאשר לא הגענו לשלמות בגאולה כוון שהגענו למשהוא שראוי לציון די בזה כדי להודות

הרב אדיר כהן

בפורים לא תקנו הלל כיון שעדיין עבדי אחשורוש אנו (מגילה דף י"ד עמוד א'), וכן כשעלו לבנות בנין בית המקדש השני ושבו ארצה לא תקנו הלל. ועיין עוד בספר מקור נאמן חלק ב' (סימן תתקמ"ג ותתקמ"ה)

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן