Menu
שאל את הרב
print
אא

יישר כח לכת"ר על תשובתו אמנם עדיין לא הבנתי כמה פרטים: א- מש"כ שמה שהולך לאיבוד היא הסברא בעצמה שנחשב לא ניחא ליה לא הבנתי משום דסו"ס זה ודאי שאי אפשר להחשיב דין זה פס"ר דלא ניחא ליה בדאורייתא משום שזה הולך לאיבוד וסחיטה לאיבוד אסורה מדרבנן כמבואר בר"ן ולכן ע"כ חייבים לומר שזה פס"ר דלא ניחא ליה על כל פנים בחד דרבנן וכמבואר בדברי מרן ראש הישיבה שליט"א ב- מש"כ שדעת הרא"ש שהאיסור מדאורייתא נסתפקתי בזה משום שהרא"ש לשיטתו שיש דישה גם לא בגידולי קרקע אמנם להלכה לא קי"ל הכי אלא אין דישה אלא בגידולי קרקע וא"כ ייתכן ואין להחשיב את דעת הרא"ש עם האוסרים מדאורייתא או שמא יש לומר דסו"ס אוסר וא"כ אף שזה מטעם אחר שלא קי"ל כמותו להלכה בכל זאת מצטרף למשקל עם שאר ראשונים האוסרים מדאורייתא, ובר מן דין רציתי לדעת באופן כללי כיצד ניתן להגדיר רוב ראשונים האם לדוגמא 5 מול 3 זה נחשב רוב ומה המקור לכך תודה רבה מראש

הרב לירן ישי

לגבי הערה ראשונה, דבריך נכונים והיינו שבמשקה ההולך לאיבוד הוי דרבנן וכיון דהכא לא ניחא ליה בזה הוי פסיק רישא דלא ניחא ליה בדרבנן.
וגבי הערה השניה, אם באמת הרא"ש אוסר לא משנה מאיזה טעם מצרפים אותו לאוסרים.
לגבי הערה שלישית, אין לעניות דעתי בזה כלל ברור וכל מקרה לגופו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן