Menu
שאל את הרב
print
אא

בענין איסור יחוד. ראיתי לשון השו"ע באה"ע סימן כ"ב. אך יש לי 2 שאלות: 1. האם מותר לאשה נשואה להיות עם אדם אחר בחדר סגור (לא נעול) לצורך שיחת ייעוץ, באופן שיש אנשים נוספים מחוץ לחדר, אך אין סיכוי סביר שהם יכנסו ללא רשות (למעשה זה לא קורה אף פעם שמישהו נכנס ללא רשותו של היועץ)? 2. האם יש איסור יחוד במרפסת שמש פתוחה, באופן שיש בנין מגורים עם מרפסות המשקיפות על המרפסת המדוברת?

הרב אליהו מאדאר

א. כבר נודע מה שהאריכו בזה האחרונים, אם בחדר סגור ולא נעול יש איסור יחוד. ועיין למוה"ר זצ"ל בשו"ת תפלה למשה (חלק ו' סימן מ"ז) שדן בזה והעלה שכל שאינו נעול במפתח אינו יחוד אבל הוסיף שכל זה דוקא אם דרך לפעמים יכנס ללא רשות עיין שם. ולפי זה בנדון השאלה אם לפעמים יתכן שיכנסו בלא רשות ואף אם לא יכנסו ממש אם יפתחו את הדלת לשאול משהו וכיוצא, אין יחוד אבל אם לעולם לא פותחים את הדלת כלל, יש חשש. אמנם אם האשה נשואה ובעלה בעיר אין יחוד על פי הדין כנודע. ומ"מ משום הרחק מן הכיעור ובפרט בדור הזה, ראוי להשאיר הדלת מעט פתוחה שבזה יסתלק כל ספק.
ב. במרפסת הפתוחה ויש בניינים ומרפסות מולה באופן שרואים הנעשה בה אין בה יחוד דהו"ל כפתח פתוח לרשות הרבים 
ובעיקר השאלה איני יודע על מה היעוץ, אך אם היעוץ הוא בדברים אישים יש להתרחק מזה לגמרי, ולא לדבר עם האשה רק שבעלה עמה ממש וה' ישמרנו

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן