Menu
שאל את הרב
print
אא

מה הפירוש של ״אשר לא נשא לשוא נפשי״ במזמור תהילים ״לדוד מזמור לה׳ הארץ ומלואה״,ומצאתי במחזור אשכנזי-צרפתי עתיק של המאה ה-14, והיה כתוב ״אשר לא נשא לשוא נפשו״, עם וא״ו ולא יו״ד. פשוטו של מקרא יותר מסתבר עם נפשו. אחר כך ראיתי כתוב על הנושא הזה, בספר ״מסורת המסורת״ לרבי יהודה הלוי אשכנזי, שכתב שבאמת הנוסח הנכון, הוא נפשו עם וא״ו קטיעא, כמו הוא״ו של ״בריתי שלום״, וכתב שבעוונות הרבים, זו טעות סופרים שנתפרסמה. רציתי לדעת מה דעתך על זה, ואם פעם שמעתם על זה?

הרב שלמה יהונתן מאזוז

יש שלש דיעות בענין זה והביאום הרב מנחת שי (שעליו סומכים בהכרעת המסורות בתנ"ך) והביא גם את דברי ספר המסורת (שמחברו הוא רבי אליה אשכנזי בעל ספר התשבי ולא כמו בשאלה) ודחה את דבריו והכריע כגירסת הספרים שבידנו ושכן הוא בזוהר הקדוש והרד"ק כאן ורבנו יונה אבן ג'נח ובעל יפה תואר וספר מראות אלוקים והכוזרי. ועוד. ומרן ראש הישיבה במנחת שי שהדפיס בסוף ספרו אמת קנה (הערה 11) ציין שכן נראה דעת חובות הלבבות והרס"ג עיין שם

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן