Menu
שאל את הרב
print
אא

רציתי לדעת למה לפסוק כמו הבא"ח במיוחד שמרן ראש הישיבה שליט"א מדבר על גדלות הספרדים הרי רוב חומרותיו של הבא"ח בגלל פוסקים אשכנזים?

הרב שלמה יהונתן מאזוז

מנהגי הספרדים מדורי דורות לנוהג על פי רבנו האר"י והמקובלים היכא דאפשר. וגם כן כל גדולי וחכמי ספרד עיינו ופסקו גם על פי דעת חכמי אשכנז במקומות שאינם סותרים את המנהג, או במקומות שכך דברי רוב הפוסקים, או שבקל יש להחמיר כמותם, ועוד כללים שונים. וכך גם דרכו של מרן הגר"ע זצ"ל בדרך כלל ואף על פי כן יש דברים שדעתו אחרת משום שיש עוד פוסקים שלא ראה הבן איש חי, או שלפעמים הבן איש חי מחמיר נגד מרן, ולדעת הגר"ע יוסף אין ראוי להורות כן, ועוד סיבות. וכיון שבדרך כלל פסקי הבן איש חי הם לחומרא וחומרותיו אינם מופרזים וגם מצילות את האדם שלא יכשל בעיקר הדין, לכן מרן ראש הישיבה שליט"א מעודד את הלימוד בבן איש חי בשילוב הליכות עולם שתדע מה עיקר הדין, ובכל זאת איך ראוי לנוהג לפנים משורות הדין. וכך גם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל נהג לעצמו להחמיר בכמה דברים אף על פי שהוא התירם בשופי וכנודע.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן