אני לומד בישיבה מסכת בבא מציעא (ח:) בענין רכוב ומנהיג, ותקשיתי בכמה בגמרא וברש''י ז''ל, א) שיטת שמואל דרכוב ומנהיג קני ולא קני, ומתני' דידן דרכוב ומנהיג שווים (ב.) ברש''י ד''ה ואיך א''כ הגמ' מביא מימרא לפרש המשנה דאינם שווים? ב) רש''י ד''ה שמעית, לכאורה שפת יתר, ומה הביאור בדבריו? ג) רכוב לחודיה ומנהיג לחודיה, רש''י מבאר בבהמת הפקר, ובא אחד ורכב לקנותה בתחילה לבדו, ואחר כך בא אחר וחטפה ממנו וכן במנהיג, אבל יש לדקדק בלשונו, א) ברכוב וחוטפו ממנו בפנינו ומושכה לקנותה, ואלו במנהיג וחוטפו ממנו בפנינו לקנותה, האם השינוי דווקא או לאו דווקא, ואם דווקא למאי כתבו רש''י? ב) למה אמר וחוטפו ממנו היה לו לומר וחוטפה ממנו ביחס לבהמה? ג) ברכוב נקט שהשני חוטף ומושך לקנות, ואלו במנהיג אמר לקנות סתם ולא ביאר איך, ומה הטעם לזה?