Menu
שאל את הרב
print
אא

1. אני מבין שיש כאלו שאומרים שאם הפרי חנט אחרי ראש השנה אז הוא של שביעית ויש אומרים שאם הפרי חנט אחרי טו' בשבט אז הוא של שביעית האם אני יכול לבחור אחת מהדעות מה שאני רוצה או שאני צריך ללכת לחומרא לפי 2 הדעות 2. שנות ערלה של העץ נקבעות לפי ראש שנה או טו' בשבט? 3. האם איסור עבודת האדמה בשביעית הוא מראש השנה עד ראש השנה ולכן אני יכול להשקות ולטפח עצים שיש עליהם פירות שביעית לאחר ראש השנה?

הרב דקל כהן

1. העיקר להלכה כדעת הרמב"ם שהזמן הקובע בכל זה הוא ראש השנה ופוסקים כמותו בין לקולא בין לחומרא כלומר בין פירות שנכנסו משישית לשבעית שאם חנטו לפני ראש השנה אינם קדושים ואם חנטו אחר ראש השנה קדושים ובין פירות שנכנסו משביעית לשמינית שאם חנטו לפני ראש השנה קדושים ואם חנטו אחר ראש השנה של שמינית אינם קדושים.
ככלל אין באפשרותו של כל אדם בשום מקרה כמעט (אלא אם כן על פי הוראות תלמיד חכם גדול) לבחור איזה דעה שרוצה או להחמיר כשתיהם וכל שכן לא להקל כשתיהם  תמיד תתייעץ עם רב חשוב וכך תכלכל דבריך במשפט.
2. מנין שנות הערלה נקבע על פי ראש השנה. ומכל מקום אחר שיעברו שלש שנים ותגיע השנה הרביעית כל פרי שיצא לפני ט"ו בשבט דינו ערלה ורק פרי שיצא אחר ט"ו בשבט של השנה הרביעית יצא מכלל ערלה ודינו נטע רבעי וכך דין כל הפירות שיצאו עד ט"ו בשבט של השנה החמישית והפירות שיצאו משם ואילך הרי הם חולין גמורים
3. יש אומרים שדין תוספת שביעית לא שייך גם במוצאי שביעית אבל להלכה אין דין תוספת במוצאי שביעית ומכל מקום כל דין תוספת שביעית לא שייך כלל בזמנו לכן מותר לעשות כל מלאכה בשנה השמינית אף על פי שהפירות של שביעית ומכל מקום פירות שהגיעו בשביעית לשליש גידולם הרי הם קדושים בקדושת שביעית וצריך לשמור אותם בקדושה 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן