Menu
שאל את הרב
print
אא

 יש לי בעיה ממש גדולה לפני הרבה זמן נתתי חתול מהרחוב למישהי שמטפלת בחתולים וזאת הייתה טעות כי יש לה הרבה חתולים חולים בבית והחתול שהבאתי לה לא היה במצב חמור או משהו ולא היה צריך להתערב והיה עדיף להשאיר אותו ברחוב. אני משלם על החתול את כל הטיפול  כי אני מרגיש שזאת אחריות שלי שהבאתי לה אותו עד אשר אמצא לחתול בית ואוכל להוציא אותו משם, הייתה איזה תקופה שהזנחתי ולא לקחתי את החתול לוטרינר ואולי בתקופה הזאת החתולים האחרים שלה נדבקו ממנו יש לי שתי שאלות חשובות:
האם זאת אחריות שלי לטפל בחתולים האחרים שלה ולדאוג לבריאותם אם יש חשש שבזמן שלא טיפלתי בחתול החולה הם נדבקו? יכול להיות שמבחינה הלכתית אני לא מחוייב לדאוג לבריאותם אבל אם יקרה משהו לאחד החתולים או שאחד מהם ימות חס וחלילה אני ירגיש שזאת אשמתי כי זה בגלל שהבאתי לה את החתול החולה אני יודע שזה ממש יפריע לי מצפונית מה אני אמור לעשות? זה ממש חשוב לי

הרב אדיר כהן

הכל תלוי מה סוכם ביניהם. האם מראש כשהביא לה החתול ידעו שיש לו איזה בעיה (בפרט שהגיע מהרחוב, ויש אומדן חזק שיתכן ויש לו משהו). ואם סיכמו שעליו לקחת את החתול לוטרינר באופן קבוע. וכן סיכמו איזה דבר אם יגרם איזה נזק מהחתול שהביא לשאר החתולים או להיפך.
ועל כל פנים בין כך ובין כך, ודאי שלא גרם בידים איזה דבר, רק ספק גרמא דגרמא, כאשר כל כוונתו לטובה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן