המדרש הזה מקורו בפסיקתא רבתי פרק ל"ו, והובא בילקוט שמעוני (ישעיה רמז תצ"ט), וכן מפורש בירושלמי (מעשר שני פרק ה'): "אמר רב אחא זאת אומרת שבית המקדש עתיד להבנות קודם למלכות בית דוד". עד כאן. מאידך הרמב"ם (פרק י"א מהלכות מלכים הלכה א') כתב: המלך המשיח עתיד להחזיר מלכות בית דוד… ובונה המקדש וכו'. ע"ש. מבואר שהמשיח בא ראשון.
שוב ראיתי בספר אהבת הקדמונים (ספר ראשון המורה הגדול הרמב"ם, עמוד ע"ה) להרה"ג ר' יקותיאל קאמלהאר זצ"ל ויצא לאור בשנת תרח"ץ, שהביא בזה משם קונטרס "כבוד הלבנון" שהובאו בזה מקורות לכאן ולכאן ותירץ מה שתירץ. ע"ש. ויש ספר "וצבי עדיו" שהאריך הרבה בענין זה. ועיין בשער הגלגולים (הקדמה ט"ז, בתוך דבריו) שכתב בזה הלשון: "אמנם אחר ביאת המשיח שיבנה בית המקדש במהרה בימינו אמן". ע"ש. וכבר כתב הרמב"ם על כיוצא בזה, שכל הדברים האלו לא נדע איך יהיו עד שיהיו. ואשרי המחכה ויגיע.