Menu
שאל את הרב
print
אא

הגשתי תביעה דרך עורך דין על צ'קים שחזרו, תאריך הפרעון היה בשנת 2008 ומאז במשך השנים הוא דחה אותי בלך ושוב. לפני כחודשיים, ולאחר שהוא נעלם ולא ענה לשיחות טלפון העברתי את הצ'קים לטיפול עו"ד, בכדי להזדכות לפחות כחוב אבוד, לפתע הגיע החייב משום מקום וביקש לשלם את חובו, ביקשתי ממנו להוסיף את ההוצאות שלי על הטיפול עם העו"ד וכמובן ללא ריבית חלילה, אך הוא טען שהוא לא מוכן לשלם את ההוצאות והוא לא מכיר בהם. לבסוף הגענו לסיכום שנשאל רב, שאלתי היא האם הוא מחויב לשלם את ההוצאה הזו?

הרב חנן קבלן

נראה שצריך לשלם עבור שכר טרחה לעורך דין, ואין חשש לערכאות בזה, שלא יעשה אדם ככל העולה על רוחו בשם התורה, ולכן אם העורך דין עדיין לא טרח בזה, רק קיבל על עצמו לטפל בזה, אז אין לשלם כלום, אבל אם התחיל לטפל וכן כבר שילמת לו, ולא יחזיר מה ששילמת, רשאי אתה לדרוש מהנתבע את ההוצאה ששילמת תמורת קבלה. כך הדין.

הנה מכיון שלא היה לו דרך אחרת להציל את שלו אלא בדרך זו ע"י הוצאה לפועל, שקודם צריך ללכת לעו"ד, אין זה אלא דעביד איניש דינא לנפשיה וכדאיתא בגמרא בבא קמא (דף כ"ז ע"ב), ונפסק להלכה בחושן משפט סימן ד' בהגה. נמצא שמה שפנה לעו"ד בהיתר פנה. ובלאו הכי יש פוסקים הסוברים שעורך דין אינו חשיב ערכאות כלל. ולכן עליו לשלם את ההוצאות של העורך דין.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן