Menu
שאל את הרב
print
אא

בס"ד כבוד הרבנים שאלה - א בתור מפיץ גיליונות של משכן שילה כ 600 גיליונות לשבוע. במחיר 3 ש"ח לגיליון. את כל הכסף מעביר למשכן שילה ומקבל קבלה על שמי הקבלה מוכרת לצורכי מס הכנסה - האם מותר לי להשתמש בקבלות לקבל החזר מס? בנוסף מקבל עוד כ 450 גיליונות שכבר שלמו עליהם. ההפצה והחלוקה כרוכה בנסיעות למספר מקומות ע"ח זמני ובמכונתי. שאלה -ב בתור גבאי השאלתי ספר תורה לבית אבלים בדיעבד ראיתי הלכה בגיליון איחוד שאסור להשאיל ללא רשות הבעלים. הבעלים נפטרו לעולם והבנים אינם באים לבית כנסת. מה עלי לעשות עכשיו? שאלה ג - בשעת טובה יצאתי לפנסיה קבלתי מענק יפה. מתן מעשרות למי חשוב לתת? מדובר על 20% והאם מותר לתת יותר?

הרב אדיר כהן

א. כיון שבאמת אתה טרחת לאסוף כסף זה עבור גליון זה, והתרמת באמצעותך ולכן הוציאו קבלה על שמך (כי אין אפשרות להוציא לכל אחד שתרם 3 ש"ח קבלה) מותר לך להשתמש בקבלה זו לצורכי מס.

ב. אין להשאיל כל חפץ ללא רשות בעליו אך בנדון זה של ס"ת אם הדרך להשאיל ס"ת לבתי אבלים, מסתמא דעת הבעלים גם לכך (ובפרט היכן שאי אפשר לשואלו על כך).

ג. מתן מעשרות רצוי לישיבות ולכוללים תלמידי חכמים הזקוקים גם לסיוע גשמי וכן אפשר לעניים ושאר ענייני תורה וכיוצ"ב ועניי עירך קודמים 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן