Menu
שאל את הרב
print
אא

אני בחורה בת 22 ועדיין לא מצאתי את הזיווג שלי מרגישה שיש משהו שחוסם בזמן האחרון אין הצעות רלוונטיות אחרי חשיבה על העבר ואולי לחפש איזה ח"ו קפידא וב"ה שלא נמצאה נזכרתי שבעבר בהיותי בתיכון הייתי משתמשת הרבה במחשב ממש כל היום ויצא מצב שחברה שלי שאלה אותי את כבר יוצאת אמרתי לה שעד שאדיע שלא אשתמש במחשב לא אתחתן (משהו כזה לא זוכרת בדיוק את המילים) לאט לאט ב"ה אני בקושי משתמשת במחשב אבל בגלל הצרכי עבודה אני משתמשת בו. האם יכול להיות שמשפט כזה יעכב ?? מה כדאי לעשות תודה רבה

הרב אליהו מאדאר

ידוע כי אמרו חז”ל: לעולם אל יפתח אדם פיו לשטן.

ועוד אמרו: ברית כרותה לשפתיים, דהיינו מה שאדם מוציא משפתיו ומפיו, נתפס ומשפיע על האדם, ולכן הזהירו מאד לא להוציא שום קללה או דיבור לא טוב, אף אם אין אדם מתכוין לזה, וכמה סיפורים מובאים בגמרא מעניינים אלו.

לכן יתכן שמשפט זה שהוצאת מפיך בלשון זו או בלשון דומה, אף שלא נתכוונת בו לקללה ח”ו, פעמים שמדת הדין מקטרגת לומר הנה הוא עצמו אמר כך.

ולכן עצתי לקחת שלשה בנ”א ועדיף שיהיו ת”ח ומבינים ולפחות אחד מהם כך, ולבקש מהם שיעשו לך התרת קללות אם אפשר בנוסח הארוך שאומרים בערב ר”ה, או בנוסח קצר. ובזה מתירים כל הקללות שיצאו מפיך או מפי אחרים עלייך, ומדת הדין לא תקטרג עוד, וכדאי ליתן אח”כ צדקה כפי האפשר. ויה”ר שיפתח המזל ותמצאי בן זוגך בשעטו”מ בס”ד.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן