Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום לכבוד הרב,לגבי מלאכת בורר, אשמח שכבוד הרב יסביר לי מה מוגדר "תערובת" לעניין בורר לפי שיטת הרה"ג עובדיה יוסף זללה"ה?ההגדרה שאני מכיר, זה שאין גדר ברור לעניין תערובת, אלא הכל תלוי *בראות העין*, ואי אפשר לתת קיצבה לדבר מה נחשב מעורב ומה נחשב מרוחק, שלפעמים הפריטים שונים זה מזה בצורתם או בגודלם או בצבעם ואין שם "בורר" אף שהמרחק ביניהם אינו גדול כל כך (חזו"ע שבת ח"ד עמ' קפ. יבי"א ח"ה סימן לא. מנוח"א ח"ב עמ' ריט. משמעות ביאו"ה סימן שיט סעיף ג' בד"ה לאכול מיד. אורחות שבת ח"א עמ' קלא)השאלה האם זה נכון? (ולאור זאת, האם יש לי מתלה בגדים צמודים אחד לשני ודומים בערך אחד לשני, או ספרים בספריה בגדלים תואמים - האם מחוייב אני לברור את הספר או הבגד הנכון? או שהאי לחודה קאי והאי לחודה קאי ואין כאן תערובת?ועוד שאלה שהסתפקתי, בהנחה והגדלים של הספרים כן שונים זה מזה, אך שאני בא לקחת בחושך הכל שווה בעיני, אם הוצאתי בטעות ספר שלא רציתי ואז שהגעתי לאור נוכחתי לדעת זאת, האם עליי לקרוא בו קצת או לא?תודה רבה מראש!

הרב רזיאל כהן

  • מדברי המנוח”א ח”ב (פז סעיפים כז – כח) מבואר להחמיר בתערובת בגדים בגדים וספרים.
  • אמנם אם הוצאת בחושך ספר שאינך צריך ללמוד בו, נראה שא”צ לעיין בו, כיון שמלכתחילה לא היתה כאן פעולת ברירה ותיקון, אלא נטלתו כסומא בארובה גרידא. [ולו היה הדבר אסור, לא היה מועיל מה שתעיין בו], ועיין במנוח”א שם הערה 35 דמ”מ לכתחילה אין לעשות כן, ונראה דה”ה בנ”ד.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן