Menu
שאל את הרב
print
אא

כבוד הרב שלום אני בת 18 ותלמידת כיתה י"ב באולפנה. עוד מעט נצטרך להתחיל לחפש מקומות לשירות לאומי לשנה הבאה והתחלתי לחפש מקומות עוד מהחופש, וככל שעובר הזמן אני לא רואה תצמי עושה שירות לאומי... החלום שלי מגיל קטן הוא לעשות צבא. אני באמת מאמינה בלב שלם שזה הדרך היחידה שלי לתרום למדינה בצורה הכי משמעותית שיש. ועכשיו עם המצב זה רק מתחדד לי יותר, אין לי ארץ אחרת וזאת המדינה שלי למה שאני לא אקח חלק בהגנה שלה??? היה לי אינספור דיונים עם אנשים (לא דווקא ההורים)שאומרים שאין לבת מה לחפש בצבא וכו' אבל הרב אני לא כמו כולם.. בנות חילוניות לפעמים זאת החובה שלהם לשרת בצבא כי הם לא ילכו לשירות לאומי, אז הם לוקחות כמובן מאליו ולא מתאמצות ורק מתות לגמור את השירות. אבל אי אפשר להגיד שאין פייטריות אמיתיות בצבא-אפילו יותר מבנים. כי שוב זה קורה גם אצל בנים שזאת החובה שלהם אז הם לוקחים כמובן מאליו ולא מתאמצים במהלך השירות אבל אני כנערה דתייה שאין לי שום חובה להתגייס ולהפך יש לי פטור, רוצה את זה הכי בעולם אז המאמצים שלי להיות והשקעה שתהיה שם הרבה יותר גבוהה מרב האנשים שנמצאים שם כי זאת חובתם. לא? הרב אני אסביר

הרב חנוך הכהן

מתוך השאלה נראה שכבר עברת הרבה דיונים, ובכל זאת נראה לך ללכת לצבא. ובכל זאת אנסה לבאר את הנראה לענ”ד בעניין:

א. לגבי הטענה שזו הדרך היחידה לתרום למדינה בצורה הכי משמעותית. זה לא כ”כ בטוח, אנו כיהודים מאמינים יודעים שהכל בידי שמים חוץ מיראת שמים. א”כ הכל תלוי ברצונו יתברך, ומה כן תלוי בנו? החיזוק ביראת שמים ועל ידי זה באמת נצליח להגן עלינו ועל משפחותינו ועל כלל ישראל. אמנם, יש חובת השתדלות, והיה מקום לדון אם מוטל עלייך לעשות השתדלות זו, אך כיון שהצבא הוא מקום מקולקל מאוד ולצערינו קורים שם דברים נוראיים (וכפי שהעידו בפנינו מי שהיו שם) לא נכון לעשות השתדלות כזאת שהיא מורידה את יראת השמים. גם לגברים לא כדאי ללכת לשם, בטח לא לנשים.

ב. לגבי הטענה שההשקעה שלך תהיה גבוהה ואפילו יותר מבנים, אני מאמין בזה לגמרי, ומה שמובן מתוך המכתב שיש מי שמתווכח על זה, אני לא מבין אותו אלא אותך. ומכל מקום מהסיבה שכתבתי לפני כן, לא כדאי ללכת.

אשמח לקבל את תגובתך ודעתך על הנכתב.

בהצלחה רבה

שאלת המשך: בנות דתיות בצבא

שלום כבוד הרב זאת אותה אחת ששאלה את השאלה לגבי הצבא לבנות. קודם כל תודה על התשובה אני באמת זקוקה להם והיא עוזרת לי לגבי היראת שמיים אתה צודק במאה אחוז ועובדים על זה יום יום ותמיד יש לאן להתקדם האם זה ירד לי בצבא? אני לא יודעת סביר להניח שכן אבל עדיין אשאר עם העקרונות שלי והאמונה שלי זה בטוח. גם 2 אחי הגדולים שבצבא לא רוצים שאלך וחשבתי עם עצמי עוד קצת מאז שכתבתי את השאלה וכרגע אני לא הולכת גם מטעמי דת וגם מעוד סיבות כאלה ואחרות, אבל הרצון בוער מאוד התשובה שלך עזרה לי בעיניין קטן ומסויים שזה פתר אז תודה רבה! לגבי מה שאמרת לא חושבת שגם לבנים הצבא לא מתאים כי בסוף מי ילך אם לא הם וגם הם אמורים להיות מספיק חזקים באמונה שלהם כדי שכל מה שקורה לא יזיז להם. יש גם חטיבות שמיועדות לבנים בלבד אז הבעיה לא נמצאת בחטיבה עם בנות. בכל מקרה התשובה עזרה לי ושמחתי לקבל אותה היא נתנה לי עוד קצת חומר למחשבה תודה רבה כבוד הרב ויום טוב.!

הרב חנוך הכהן

יישר כח על התגובה.

לגבי השאלה אם הבנים לא ילכו לצבא מי ילך, התשובה היא שהיום יש הרבה חילוניים שכבר הולכים לצבא והם ממלאים את התפקידים הנדרשים. אם יהיה מחסור אמיתי אולי באמת נצטרך ללכת ולשרת בצבא (כפי שיורו גדולי ישראל), וגם להיות מספיק חזקים לעמוד בנסיונות או לדרוש את התנאים המתאימים. אבל להכנס לנסיונות ועוד קשים כאלה לא כדאי ולא ראוי, די לנו בנסיונות שהקב”ה מביא לנו בחיי היום יום)

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן