פרשת נשא
לא הבנתי מה שכתבתם שאנו קוראים לציון מקום קודשים. מכל מקום זה נכון שבדרך כלל אומרים קדשים בקמץ רחב, וכאן הוא יוצא מהכלל.
שלום הרב, אשמח לדעת למה בתהילים "איש מצליח" ניקדו במזמור פ"ב פעם אחת את המילה דל בקמץ (שפטו דל) ופעם אחת את המילה דל בפתח (פלטו דל) בסידורים של התימנים בשניהם ניקדו בפתח תודה רבה
גם בתנ”ך ברויאר כתב כמנהג התימנים, אך בתנ”ך קורן הדל הראשון בקמץ כמו באיש מצליח.
טעם הדבר אולי כי בפסוק הראשון “דל ויתום” אין קשר ביניהם (לעומת הפסוק השני “דל ואביון”), ןלכן עשה קמץ להדגיש שיש כאן עצירה קלה. וכידוע שבמילים כאלו כל עצירה קלה עושה קמץ.