Menu

ספרי החיד"א לכל יהודי

חשיבות מיוחדת הקנו גדולי ישראל ללימוד בספריו הקדושים של אדוננו מרן החיד”א זצוק”ל. ולא בכדי. סגנונו, ותפארת מליצתו, נסוכים בלשון לימודים מיוחדת שקדושה נסוכה עליה, ומושכת לבות העם לקדושה.

וכבר העידו על ספריו רבנן בתראי ויצאו מגדרם בשבח המגיע לכתביו. לך נא ראה מה שכתב רבי אלימלך מליז'נסק זיע”א: “ומי יתן והיה לבבם של ישראל לשקוד על דלתי ספרי החיד”א” (אהל אלימלך, לנדסברג תש”ח). והגאון רבי חיים פלאג'י זיע”א העיד על זקנו החקרי לב: “והיה משבח בתהלותיו החיבורים הללו [של מרן החיד”א] יותר ויותר מכל שאר החיבורים הנוראים, יען כי נמצאים בתוכם מוסר מלכים ודינים המדריכים לאדם ליראת ה' ולעבדו בלבב שלם”. גם הגאון רבי עבדאללה סומך זיע”א, גדול רבני בגדאד, בספר 'נר מצוה' כתב: “וחביבים עלי דברי גאון עוזנו החיד”א… וכמו שאמרו על הרמב”ם 'ממשה עד משה לא קם כמשה', כעת יאמר מיוסף עד יוסף לא קם כיוסף, כלומר ממרן רבנו יוסף קארו עד רבנו יוסף אזולאי לא קם כיוסף. כי הגדיל לעשות ספרים הרבה”.

עם זאת, לצערנו, הצבור הרחב אינו זוכה להיות נגיש לתורת החיד”א. ובכן, לקראת יומא דהילולא של מרן החיד”א (י”א אדר), יצא לאור מיזם מעניין שנקרא ספר “החיד”א היומי”, המעניק הצצה זעירה לאוצר התורני ולעולם המופלא שהנחיל לנו רבנו, ובזאת יוכלו כולם לבוא אל הקודש, ולטעום מנופת צוף אמרותיו הקדושות. מדובר בשני ספרים קטנים בפורמט קל לנשיאה ובכריכה רכה, נוחים ומתאים לנסיעות, לעמידה בתורות, לנשיאה בתוך תיק התפלין וכדומה, ובהם לימוד יומי בן מספר דקות, המלוקט מעשרות ספרי אדונינו מרן החיד”א זצ”ל.

כלולים בספר פנינים מובחרים מתוך תורתו, בלשון קדשו ממש, דבר דבור על אופניו, על סדר הפרשיות ובהתאם לזמני ומועדי השנה, בבחינת “דבר בעתו מה טוב”. וכדי שיהא בלול בכל, חולק הלימוד היומי לשלשה חלקים: שתי הלכות בכל יום, קטע מוסרי, וחידוש על הפרשה.

העורכים הקפידו להביא דברים השוים ומובנים לכל נפש, כדי להביא את מתק שפתיו ונועם אמריו של רבנו לכל איש ואיש, זקנים עם נערים. כן, שמו לבם ללקט הלכות שכיחות ואקטואליות, השייכות בזמננו.

השקעה רבה הושקעה בפרויקט זה מכל הבחינות, למען ירוץ הקורא בו, ולכן החומר עבר עריכה משובחת של ניקוד, פיסוק מלא ופתיחת ראשי תיבות. וקובע ברכה לעצמו ביאור הלשונות הקשים שנוספו בין סוגריים מרובעות, לצורך הבנת הקשר של הדברים, וביאורים של מליצות ולשונות קשות.

המוציאים לאור מציינים כי ראו חובה קדושה בהתעסקות במקחו של צדיק זה שמסר את כל חייו הפרטיים במסירות נפש ממש עבור עמך בית ישראל ברוחני ובגשמי. וכפי הידוע שמרן החיד”א בנוסף לתפקידו הרבים שמילא, נשלח לפרקי זמן ארוכים כשד”ר לתפוצות לאסוף תרומות מנדיבי עם. וזאת בתקופות שהתחבורה היתה קשה, והמסעות היו מסוכנים. ופעמים שהיה כפסע בינו לבין סכנות נוראיות ומוחשיות, כפי שתיאר בהרחבה בספרו “מעגל טוב”. וזאת על מנת להחיות את שארית הפליטה ולעזור לחכמי ארץ ישראל שסבלו מעוני גדול וגזרות קשות. המעניין הוא שגם במסעות קשים אלו לא חדל מרן החיד”א לחבר את חיבוריו הנפלאים והנוראיים – מעל שמונים חיבורים שכבר קנו שם ותהילה בכל רחבי העולם.

את הספרים ניתן להשיג בטל': 054-2266109 (כל ההכנסות קודש להחזקת תורה ולומדיה).

לעוד מאמרים של הרב עובדיה חן
למאמר הבא
למאמר הקודם

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרב עובדיה חן

4
10
298

מאמרים חדשים

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן