Menu

רבבות השתתפו במעמד ההילולא המסורתית

כ״ו בטבת ה׳תשפ״ד – כ״ו בטבת ה׳תשפ״ד – ינואר 7, 2024
print
אא

 

רבבות יהודים מכל חלקי העם השתתפו בהילולא השנתית של ישיבת כסא רחמים // עקב המצב התקיימה ההילולא בשידור החי שהועבר בכל כלי התקשורת וריתק את ההמונים // דרשות גדולי ישראל ● זמרים ואומנים ● הנר המרכזי ● הגרלת הענק // כל הפרטים

 

 // י. שלמה

 

במעמד מפואר ורב רושם נערכה ביום שלישי ההילולא המסורתית של ישיבת כסא רחמים. ההילולא שנערכת מדי שנה בשני האולמות הגדולים בישראל “אקספו – גני התערוכה” בתל אביב, התקיימה השנה עקב המצב והוראות פיקוד העורף במתכונת מיוחדת ובשידור חי בכל כלי התקשורת בהשתתפות מאות אלפי צופים ומאזינים מסביב לעולם.

 

 

באירוע הייחודי נטלו חלק רבני הישיבה וחכמי ישראל ובראשם גדולי הדור מרן ראש הישיבה שליט”א ומרן הראשון לציון רבנו שלמה משה עמאר שליט”א, הגאון הרב צמח מאזוז שליט”א מנהלה הרוחני של הישיבה ומוסדותיה ומורנו הגאון רבי רחמים מאזוז שליט”א. גם שר התקשורת מר שלמה קרעי, והנגיד מר צבי עמאר ראש הקהילה היהודית בצרפת ובעליו של רדיו קול ברמה נטלו חלק באירוע. ועוד רבנים ואישי ציבור שטרחו והגיעו למשדר המיוחד בכדי לחזק את המוני הצופים ולהרים את קרן התורה.

 

על החלק האמנותי של הערב הופקדו ענקי הזמר חיים ישראל, משה דוויק ובני ברדא שליוו את האירוע בקטעי שירה ופיוט לכבודה של תורה.

 

כאשר על הנחיית הערב הופקדו במשותף הרב ששון טרבלסי ולצידו שי גולדן מגיש תוכנית הבוקר בערוץ 14.

 

את הערב הגדול פתחו המוני הצופים בהדלקת הנר המרכזי לכבוד נשמת רבותינו בעלי ההילולא זיע”א ולע”נ חללי המלחמה, כאשר כל עם ישראל מדליקים יחד בשידור חי את הנר בביתם.

 

רגעים מיוחדים נרשמו כאשר התיישבו באולפן רב מג”ב דרום הרב אלימלך חורי ורפ”ק נוריאל גבאי, שסיפרו לצופים בראיון מיוחד על התמיכה הרוחנית האיתנה והעצומה שנותנת הישיבה לכוחות הביטחון “את כל הכח, לפחות אני רב מג”ב דרום, אני מקבל ממרן ראש הישיבה”, הרב אלימלך אף חשף לצופים פגישה אישית שערך עם מרן ראש הישיבה בימים הראשונים למלחמה “וזה הכח שלנו. מרן ראש הישיבה אומנם נמצא עמוק בתוך הישיבה ובתוך התורה והפצת התורה, אבל מה שהרב עושה למען הלוחמים זה אבן דרך. הכח והאור של הרב והישיבה מאירים לכל כוחות הביטחון”

 

את המשא המרכזי נשא מרן רבנו ראש הישיבה שליט”א וסיפר על קדושת אביו הגדול מרן בעל איש מצליח זיע”א הי”ד, כאשר עוד בבחרותו “אבא היה יושב עד עלות השחר ולומד וכותב, מתפלל בנץ והולך לנוח עד שעה 9:00, בשעה 9:00 בא לרב ומביא לו קונטרסים שלמים על סוגיות בגמרא. והרב רואה זה נכון, זה לא נכון, תתקן מילה הזו, תתקן מילה הזו. וככה אבא למד את הכתיבה את הסגנון” בהמשך דיבר מרן על אחדות עם ישראל בעת הזאת שהיא החשובה מהכל, מרן סיים בתחינה לביאת משיח בקרוב ממש “נזכה לשמוע קול שופרו של משיח, קול דודי הנה זה בא מדלג על ההרים מקפץ על הגבעות, אמן ואמן”.

 

יש כאלו שרואים באופן בלתי אמצעי את הקשר בין לומדי התורה ליוצאי הצבא, את ההגנה שמעניקה תורת ישראל ללוחמים בח’אן יונס בית חנון וג’באליה. כזה הוא רמי כהן ממושב בית הגדי שבדרום ששלושה מבניו לוחמים כיום בשטחי עזה ובנו הרביעי חוסה באהלה של תורה בישיבה כסא רחמים. משתתפי המשדר המיוחד צפו בשיחה שקיימו האב ובנו המתמיד, יגל, עם מנחי ההילולא. הרב ששון סיפר לצופים על מיזם מיוחד הקיים בישיבה “אמץ לוחם” ובו כל בחור לוקח על עצמו של חייל ולומד להצלחתו האישית, ויגל אישר את הדברים אודות ההתחזקות בישיבה בלימוד ובתפילות בימים אלו “מתחילת המלחמה אנחנו לומדים יותר עם כל החשק וכמה שיותר. כשאתה מגיע בסוף יום אחרי יום של לימוד פורה אתה מרגיש שעשית פה משהו, אתה מרגיש שהרגת כמה מחבלים, אתה מרגיש שהצלת יהודים ושמרת עליהם”.

 

מורנו הגאון הגדול הרב צמח מאזוז שליט”א חתם את הערב הקדוש בדברי ברכה והודאה לכל תומכי הישיבה “הערבים חשבו שאם רצחנו את הרב אז חתכנו את המעשים שלו ואת התורה שלו, אבל דווקא להיפך, בתונס היינו ישיבה עם מספר תלמידים קטן, זכינו ועלינו לארץ ישראל – בן פורת יוסף בן פורת עלי עין, מאות מאות תלמידים בישיבה, בתלמודי התורה, בכוללים, התורה יותר התחזקה. בזכותו של אבי מורי, ב”ה, מוסדות הישיבה פורחים”. הרב חתם את דבריו בברכה לכל תומכי הישיבה שה’ יצליח דרכם בכל מעשיהם.

 

בהגרלת הענק שנערכה בן תומכי הישיבה רוכשי הכרטיסים על רבע מליון ₪ זכה ה”ה ניר בוכריס הי”ו

 

האירוע ננעל במחרוזת שירי שמחה ואמונה עם ענק הזמר חיים ישראל, ובתחושה עמוקה שנחרטה בלבבות רבבות הצופים כי את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן