Menu

סעודת יתרו בהשתתפות גדולי ישראל שליט”א

כ״ה בשבט ה׳תשפ״ד – כ״ה בשבט ה׳תשפ״ד – פברואר 4, 2024
print
אא

מנהג סעודת יתרו | טעמי המנהג | דבריו של ראב”ד ת”א הגר”נ בן שמעון | מרן ראש הישיבה שליט”א | חלקת תעודות

// י. שלמה

סעודת יתרו היא סעודה מיוחדת שנערכת על פי מסורת יהודי תוניסיה ביום חמישי שלפני שבת פרשת יתרו. מדי שנה בשנה מתקיימת בישיבה סעודת מצווה חגיגית שכולה מלאה בדברי תורה ומלווה בשירות ותשבחות לה’. מלבד השמחה בקיום המנהג המסורתי, יום זה הינו אחד מארבעת המועדים בשנה בהם נהוגה בישיבה חלוקת תעודות ומלגות לבני הישיבה הנבחנים על מסכתות הש”ס במסגרת מכון “זכרו תורת משה עבדי” שע”י הישיבה. השנה הצטרפו לבחורי הישיבה גם בני הישיבה לצעירים “דרכי העיון” בראשות הגאון הרב מרדכי מאזוז שליט”א

השנה באופן מיוחד כיבד את המעמד בישיבה הגאון הצדיק המקובל הרב ניסים בן שמעון שליט”א אשר נשא דברים חמים ושיבח מאד את דרך הלימוד בישיבה. “תדעו לכם! אשריכם שזכיתם להכנס לישיבה כאן, לישיבה הזו. תדעו לכם, יש הרבה ישיבות, גם כן עם הרבה בחורים ככה. אבל הענין של הלימוד, איך שלומדים פה, את זה, אתם לא יודעים את ההבדל הגדול שיש בלימוד” “ופה בישיבה הזאת, זה הלימוד שלומדים. לא לומדים סתם ככה, אלא מדייקים על כל דבר ודבר. אם תנצלו את הדבר הזה, תראו שיהיה לכם דבר גדול מאד מאד”.

הגה”צ ראב”ד תל אביב הרב נסים בן שמעון שליט”א חיזק בדבריו את תלמידי הישיבה ואמר: “ממש תענוג לראות את הדבר, שכל האולם מלא בבחורי הישיבה. מה שרציתי לומר לכם, שתדעו לכם! אשריכם שזכיתם להכנס לישיבה כאן, לישיבה הזו. תדעו לכם, יש הרבה ישיבות, גם כן עם הרבה בחורים ככה. אבל העניין של הלימוד, איך שלומדים פה, את זה, אתם לא יודעים את ההבדל, את ההבדל הגדול שיש בלימוד”. בהמשך דבריו דיבר הרב שליט”א על מעלת הלימוד המדוייק כפי המסורת הספרדית, וטהשליםמ את דבריו “בעזרת ה’ שיהיה לכם הצלחה רבה, וראש הישיבה שיאריך ימים בבריאות ושמחה ואושר, והרבנים שלכם יראו נחת מכל התלמידים. ותצליחו בהכל”.

גם מרן ראש הישיבה שליט”א הרחיב בדבריו על שמירת המנהגים כפי שהגיעו מאבותינו, תוך שהוא מחזק את תלמידי הישיבה להמשיך לשקוד על התורה ובייחוד בתקופה זו.

בסיום האירוע חולקו מלגות ותעודות לבחורי הישיבה שנבחנו על מסכתות שלימות מהש”ס בעל פה.

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן