Menu

מניין חתני תורה

ז׳ בתשרי ה׳תשפ״ג – ז׳ בתשרי ה׳תשפ״ג – אוקטובר 2, 2022
print
אא

היה זה בערב ראש השנה האחרון. בבני ברק, ברחוב הרב עוזיאל 26 בקומת בתי המדרשות. מאות הנכנסים בשערי היכלות התורה בישיבת ‘כסא רחמים’ לא יכלו להסתיר את התפעלותם נוכח השילוט הענק התלוי במבואות בתי המדרש ומכריז כי ‘חג ה’ לנו’ יום טוב בלעדי לממלכת התורה הקדושה.
שם, בשלט, הובא סיכום שנת תשפ”ג במפעל הש”ס ‘זכרו תורת משה’ המיועד לבחורי הישיבה, והוקם לזכרו של הגאון הגדול הרב משה לוי זצ”ל. הרעיון העומד מאחורי המכון הוא, שמלבד לימודי החובה בישיבה בחורי הישיבה ילמדו היטב את מסכתות הש”ס בין הסדרים, יבחנו על המסכת, ולאחר המבחן יקבלו תעודה וגם מלגת עידוד מכובדת שהוקצתה לזה.
תכנית הלימוד, הסיפוק המרשים לצבור מסכת אחר מסכת, יחד עם העידוד הכספי, כבש בסערה את האווירה בישיבה, והעובדה שבחורים צעירים שלא מזמן חגגו את עול המצוות, נבחנים על מסכתות שלימות בעל פה הפך לדבר שבשגרה. אם בראשית הדרך מדובר על מסכתות קלות וקצרות כדוגמת ‘מגילה’ ‘תענית’ וכדומה, הרי שמהר מאוד הם מוצאים את עצמם מול המסכתות המורכבות ביותר כמו ‘עירובין’ ‘יבמות’ וגם בהם בן פורת יוסף, הם עומדים בהצלחה במבחנים הקשים, ורבים מהם עומדים תחת החופה כשעל לשונם שגורים 2,711 דפי הש”ס בבקיאות ובבהירות.
על גבי השלט הענק הוצגו ‘מניין חתני התורה’ של השנה היוצאת, מניין צורבים צעירים, שכבר עברו את המסלול הכולל לאורך כל מסכתות הש”ס ונבחנו על כולו. עשרה בחורים צעירים שרובם עדיין בקידומת ‘עשרה’ הבקיאים בכל ש”ס כולו.
“רגעי שיא רבים היו במהלך ימי ראש השנה ועשרת ימי תשובה”, שח לי בחור ברגש, “התפילות המשתפכות, תקיעות השופר, השיחות המרוממות. אך רגע הכניסה לבית המדרש בכל פעם מחדש, כשבמבואה תלוי השלט הענק בו נראתה הוקרת הקודש והרמתם על נס של אותם בחורים יקרים ש’זכו ללמוד ולשנן לסיים ולהיבחן על הש”ס כולו’ – זהו רגע שנותן לך זריקת מרץ לכל היום כולו”, סיים הבחור, בתקווה ובתפילה שגם שמו יופיע בשלט של סיכום שנת התשפ”ג.

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן