Menu

המונים השתתפו במעמד הקבלת פני רבו שקיימה ש”ס בבני ברק

י״ד במרחשוון ה׳תשפ״ד – י״ד במרחשוון ה׳תשפ״ד – אוקטובר 29, 2023
print
אא

את בימת הכבוד פיארו מרן רבנו ראש הישיבה שליט”א, חברי מועצת חכמי התורה ראשי הישיבות ורבני העיר שליט”א | עשרות רבני קהילות נטלו חלק במעמד המיוחד, יחד עם יו”ר ש”ס הרב אריה דרעי, חברי הכנסת והמועמדים למועצת העיר ב”ב

אלפים מתושבי העיר הגיעו להשתתף במעמד המיוחד של שמחת בית השואבה המרכזית והקבלת פני רבו ברגל שהתקיים באולמי “ארמונות חן” בבני ברק בהשתתפות מרן רבנו ראש הישיבה שליט”א, חברי מועצת חכמי התורה הגאון הגדול הרב שלמה מחפוד שליט”א והגאון הגדול הרב שלמה בן שמעון שליט”א, מרא דאתרא בני ברק הגאון הגדול הרב מסעוד בן שמעון שליט”א, ראשי הישיבות ורבני העיר שליט”א.

כובד לשאת דברים המועמד לראשות העיר בני ברק ח”כ [שר הבריאות] הרב אוריאל בוסו שאמר בדבריו כי “זכתה העיר בני ברק למעמד שהרבה שנים לא זכתה: ראי סביב עינייך וראי כולם נקבצו באו לך. אשרינו שזכינו”.

לאחמ”כ נשא דברים חבר מועצת חכמי התורה הגר”ש מחפוד שליט”א שאמר “כעת זה זמן שמחתנו חג הסוכות והיית אך שמח שמחת בחגך, ושמחה זו נובעת מעומק הלב של אמונתנו ותקוותינו שאנו מאמינים שהתקבלו תפילותינו ונמחלו עוונותינו, לכן שמחה זו בוקעת ועולה. ועוד יותר שמחתנו שכל בני התורה וכל הקהל הקדוש הזה כולם מתאחדים תחת תנועת ש”ס”.

את המשא המרכזי נשא מרן רבנו ראש הישיבה הגר”מ מאזוז שליט”א בפני ההמונים, דיבר בשבחה של האחדות וציין את יום פטירתם של הגאון מוילנא ושל רבי נחמן מברסלב תלמידו של הבעש”ט שיום הסתלקותם חל בחול המועד סוכות, ועל אף שהיו מתנגדים האחד לדרכו של השני, כל אחד כיוון לשם שמים והקב”ה מקבל את שניהם. “אף אנחנו היום צריכים להתאחד ביחד אשכנזים, חסידים וספרדים להרבות שם שמים שכל כוונתנו היא לשם שמים להרבות כבוד התורה”.

לאחמ”כ כובד לשאת דברים יו”ר ש”ס הרב אריה דרעי. בדבריו ציין שמה שמייחד אותנו שומרי התורה הוא הציות לדברי חכמים. “והנה על אף שהמצווה העיקרית בר”ה הוא תקיעת שופר והמצווה העיקרית בסוכות היא נטילת ארבעה מינים, חז״ל קבעו שאם ר”ה וסוכות חלים בשבת, לא תוקעים בשופר ולא נוטלים ארבעת המינים. למה? בגלל חשש רחוק שמא מישהו שלא יודע לתקוע ילך ויטלטל. בשביל חשש שיהודי אחד יעבור על דברי חכמים, חז”ל ביטלו את מצווה מדאורייתא. בשביל יהודי אחד. א”א לומר אז שיהודי אחד יטעה ושכל עם ישראל יקיים מצוות שופר. חז”ל לימדו אותנו שאין דבר כזה שמא אחד מישראל, אלא עם ישראל זה נשמה אחת גדולה ואם יש אחד שאולי יטעה ויכשל זה פוגם בכל נשמת ישראל ולכן ביטלו.

“אבל אנחנו גם רואים כאן מה כח החכמים ואיזה כח התורה נתנה לחכמים שבשביל החשש הכי קטן היה להם כח לבטל 2 מצוות מן התורה. כל התרבויות שבעולם נאבדו אבל רק עם ישראל חי וקיים וכל זה בזכות חכמי ישראל, וזה לא רק בתקופת התנאים והאמוראים אלא גם בזמננו אנו, הקב”ה נתן לנו את חכמי ישראל שאנו מצווים לשמוע לכל מה שהם אומרים ימין ושמאל”.

במעמד נטלו חלק גדולי ראשי הישיבות ורבני הקהילות – הגר”י אברג’ל, הגר”א אלחדד, הגר”י בן חמו, הגר”א דהאן, הגר”ה הלוי, הגר”א זכותא, הגר”מ זליכה, הגר”ד חיימוב, הגר”ש יונה, הגר”ל ישי, הגר”ש כהן, הגר”צ מאזוז, הגר”ש מוראדי, הגר”מ מזרחי, הגר”י מחבוב, הגר”מ נידאם, הגר”א סבאג, הגר”י עדס, הגר”ד עידן, הגר”ד פחימה, הר”ר פנחסי, הגר”ל פנחסי, הגר”י צארום, הגר”ש צדוק, הגר”מ קדוש, הגר”ג רביוב, הגר”י שושן, הגר”ש שמש, הגר”ע שרעבי והגר”י תופיק.

כמו כן השתתפו במעמד מלבד יו”ר ש”ס הרב אריה דרעי; השר הרב יואב בן צור, ח”כ [השר] הרב אוריאל בוסו המועמד לראשות העיר בני ברק, ח”כ הרב ארז מלול, ח״כ הרב יונתן משריקי וחברי סיעת ש”ס המועמדים למועצת העיר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן