Menu

שבת התאחדות מרוממת במלון ניר עציון

י״ג בתמוז ה׳תשפ״ג – י״ג בתמוז ה׳תשפ״ג – יולי 2, 2023
print
אא

שיעור עם רמקול * הרב לנדא וישראל גוטליב * הבדלה מרוממת

השבת שכולם מחכים לה, פעם השנה מתכנסים תומכי הישיבה במלון ניר עציון לשבת מרוממת מאין כמותה בהשתתפות רבני הישיבה ובמעמד מרנן ורבנן גדולי ומאורי ישראל מרן ראש הישיבה שליט”א ומרן הראשון לציון הגרש”מ עמאר שליט”א, זה קרה בשבת האחרונה פרשת בלק.

בכל פעם זוכים המשתתפים להתקרב לפני הר סיני, אך לא תמיד זוכים לקבלת התורה… מאות המשתתפים שומעים את מרן ראש הישיבה שליט”א אך לא כולם זוכים, השנה בחידוש מעניין מרן ראש הישיבה שליט”א מסר את שיעורו סמוך לכניסת שבת עם רמקול כדי שכולם יזכו לשמוע.

בתוך דבריו ציין מרן אירוע ישן עם רמז מעניין מהפרשה, לפני שנים רבות עזרה המועצה הדתית בבני ברק בראשון ישראל גוטליב לישיבה תכב”ץ, לעומתה התייצב הרב יעקב לנדא והתנגד מסיבות שהיו עמו, מרן ראש הישיבה מזכיר את האירוע הנ”ל עם רמז מהפרשה, מה טובו אוהליך יעקב משכנותיך ישראל, מה טובו אוהליך הגאון הרב יעקב לנדא, על אף שטוב אמרת, מכל מקום משכנותיך ישראל, הרשה נא לישראל גוטליב לעשות עבודתו ולסייע לישיבה. ואכן כך היה.

את סעודות השבת זכו המשתתפים לסעוד יחד עם מרנן ורבנן שליט”א תוך שמיעת דברי תורה מרבני הישיבה עם הוקרה מיוחדת לעומדים לימין הישיבה כל השנה כולה.

גם על קהל הנשים לא פסחו בשבת המרוממת והן זכו לשמוע שיעור מיוחד מאשת חבר הרבנית עמאר תליט”א וממורנו הרב צמח שליט”א בענין הבית היהודי וחינוך הילדים.

מרן הראשון לציון הרב עמאר שליט”א דיבר בפני הציבור על נושאים הלכתיים העומדים על הפרק ונשא את ברכתו על מרן ראש הישיבה שליט”א ועל אחיו הגאונים שימשיכו לעשות חיל ולהגדיל ולהרחיב את גבולות הקדושה.

חתימת השבת היתה בהבדלה מרוממת מפי קודשו של מרן הראשון לציון שליט”א יחד עם פיוטים משנים קדמוניות וממסורות עתיקות שהשאירו טעם מיוחד בפי כל הנוכחים, בתוך ההבדלה אף הטעים מרן הראשון לציון בברכת מי שבירך לכל המשתתפים להצלחה מרובה בכל הענינים.

אין ספק כי שבת כזו מרוממת משאירה את הטעם רק לחכות לפעם הבאה.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן