Menu

ממלכת התורה כסא רחמים בשרות חיוני למפוני הדרום

י׳ במרחשוון ה׳תשפ״ד – י׳ במרחשוון ה׳תשפ״ד – אוקטובר 25, 2023
print
אא

מוסדות ישיבת כסא רחמים, שכידוע מהווים את המוסדות הספרדיים הגדולים ביותר גם בבני ברק וגם בכל רחבי הארץ, פתחו את שערי בית מדרשם לתושבי הדרום ביוזמה מרגשת ומעוררת התפעלות, וקלטו בכלל המוסדות מאות רבות של תלמידים בכל הגילאים.

תינוקות של בית רבן, ילדים וילדות, שולבו בצורה מלאה ורחבה בתלמוד תורה “איש מצליח” ובבית הספר “ותתפלל חנה”, כולל קבוצת גן ומעון יום. כיתות הת”ת וביה”ס, שגם בימי שגרה נמצאות בכפולות ויותר, הורחבו עבורם עד לקצה יכולת הקיבול.

מעבר לתלמידים שהשתלבו במערכות החינוך של מוסדות הישיבה, לא פחות מחמישה ישיבות גדולות וישיבות לצעירים השוכנות דרך קבע בערי הדרום – קיבלו מתחם ייעודי לכל אחת מהן בבנייני הישיבה, בית מדרש אוצר ספרים וחדרי שיעורים, חדרי פנימייה וחדר אוכל בו הוגשו להם ארוחות מלאות מידי יום ממטבח הישיבה המרכזי.

חומרי הלימוד ואף מחברות וכלי כתיבה ניתנו לכל תלמיד ותלמידה ממפוני הדרום שנקלטו בתלמוד התורה ובבית הספר. וכמו כן לכל בחור מבחורי הישיבות הודפסה חוברת מכובדת עם תוכן הלימודים המוערך לתקופה הקרובה ע”י רבני ישיבתו, הסוגיות הנלמדות בעיון ובבקיאות ומפרשיהן, פוסקים ראשונים ואחרונים, קטעי מוסר ודברי חיזוק לתקופה זו.

למותר לציין כי אירוח הישיבות וקליטת התלמידים וחלוקת חומרי הלימוד נעשו ללא תשלום כלל, והוגשו לציבור כשירות מלא וכעזרה נצרכת בימי המלחמה.

ראשי הישיבות והרבנים הודו להנהלת הישיבה על הסיוע החשוב, ואמרו כי “בימים קשים אלו בהם משנאי ה’ נשאו ראש חובה עלינו להרבות זכויות בלימוד התורה, וישר כחם של מוסדות ישיבת כסא רחמים ששתו ליבם לעניין חשוב מאוד זה ופתחו את דלתות היכלי התורה בלב רחב וביד נדיבה, ישלם ה’ שכרם מן השמים, אמן”

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן