Menu

בית יעקב לכו ונלכה | כנס היסוד לבית הספר “תפארת רחל”

כ״ה באייר ה׳תשפ״ד – כ״ה באייר ה׳תשפ״ד – יוני 2, 2024
print
אא

לקראת פתיחת שנת הלימודים התשפ”ה, התקיים מעמד ייסוד בית הספר החדש בעיר נתיבות בנשיאות מרן ראש הישיבה שליט”א | את המשא המרכזי נשאה מי שתכהן כמנהלת החינוכית הרבנית ר. כהן תחי’, אשת חבר לגאון רבי יעקב כהן שליט”א

כידוע, מזה עשרות שנים, משפחות רבות של אברכים בני עליה קובעים את משכנם בעיר הדרומית המאירה פניה לציבור החרדי בכלל ולקהילותינו בפרט. כאשר בשנים האחרונות מדובר ממש על נהירה המונית של זוגות צעירים לעיר המבטיחה, מה שגרם לצורך בסיסי וחוסר גדול במוסדות חינוך איכותיים לילדי ישראל.
לאחר מאמצים רבים וממושכים, אם עד לפני ימים אחדים דובר על רעיון וחזון הרי שכיום הזה נפל דבר והמחשבות מתחילות לקרום עור וגידים, או מדוייק יותר ובעזרת ה’ – כיתות כיסאות ושולחנות, בהם יעלו מעלה מעלה בנות ישראל בדרכם של מרנן זיע”א ושליט”א, ויוכשרו לשליחותם הגדולה להיות אם בישראל.
מי שנטו שכמם לעול הציבור, אלו הרה”ג ר’ אוראל סופר שליט”א ראש כולל “אור התורה” בנתיבות וגיסו הרה”ג ר’ רחמים כהן שליט”א רב קהלת “משכן אבנר” בבאר שבע, שמתוך ראיית העתיד הקרוב והרחוק ומתוך הבנת הצורך הגדול שטמון בעניין, יזמו ונטלו על עצמם את הפרוייקט הגדול והחשוב.
לאחר בחינת הצורך הממשי והבעת רצון מצד המשפחות האיכותיות בעיר לפתיחת בית יעקב חדש, כזה שייתן מענה חינוכי איכותי כיאה ונאה לבנות אברכים מסלתה ומשמנה של עיר התורה הדרומית, ויקפיד על הדרך העולה בית אל במסורת אבותינו ורבותינו מימות עולם זיע”א, התאספו האימהות לכנס היסוד ההיסטורי והמרגש.
הכנס נפתח בדברי פתיחה על הצורך החיוני בעיר למוסד חינוכי לבנות ברמה גבוהה. שינוהל מתוך הרגשת אחריות עמוקה והבנה בחשיבות החינוך הטהור. תוך שימת דגש על שלימות הצניעות מתוך רגשי אהבה ונכבדות. וכן הצמדות להלכה ולדעתם של מרנן גדולי ישראל זיע”א ושליט”א ללא נטייה ימין ושמאל והשפעה מרוחות זרות.
לאחר פתיחת הערב והצפת המודעות והצורך לבית יעקב החדש, נשאה שיחה מרתקת אשת החינוך הוותיקה הרבנית ר. כהן שתחי’, אשת חבר לגאון רבי יעקב כהן שליט”א ראש בית המדרש “פקודת אלעזר” באלעד ורב הקהילה בעיר רעננה, מי שעתידה בעזרת ה’ לשמש בקודש כמנהלת החינוכית של המוסד.
הרצאתה בנושא “בית של תורה – חלום או מציאות?” ריתקה את נשות האברכים היקרות והחדירה בהם את יקרת ערך לימוד התורה והנחלת הדרך בבית. כן דברה על מסירותן לתורה של הרבנית מרגלית ע”ה אשת מרן רבנו הגדול הגר”ע יוסף זיע”א. וכן תבדל לחיים טובים וארוכים אשת מורנו הגאון הגדול רבי משה לוי זצוק”ל. הרבנית אף נתנה מבט תורני על הדרך להנחיל את ערכי התורה בבית והשרשת הדברים בלב הילדים על הצד היותר טוב עם דוגמאות ממעשים שבכל יום.
בסיום דברי הרבנית, קבלו המשתתפות מזכרת ייחודית של ברכת השל”ה הקדוש בהדפסה ייחודית ויוקרתית ויחד נשאו תפילה על צאצאיהן שיהיו כולם נטיעות דומות לשרשים. ושיזכו להיות שלוחות נאמנות להעברת החינוך הטהור בשלשלת הדורות.
הערב הגיע לשיאו בסרטון ברכה מיוחד שהוקרן למשתתפות על קיר האולם, ובו הופיעו דברי מרן רבנו ראש הישיבה שליט”א שהוסרטו במיוחד לערב גדול זה, ובהם חידד מרן את חשיבות חינוך הבנות שנאמר קודם בפסוק “כה תאמר לבית יעקב ותגיד לבני ישראל” כיון שהאמהות יודעות למשוך את בניהם לתורה יותר. וכן דיבר מרן על העיר נתיבות שקדושתה נטועה בה עוד מימי הקמתה ובה קבעו את מושבם מרן הגר”ר צבאן סידנא בבא סאלי והגר”י מאיר זכר צדיקים לברכה.
בסרטון הברכה הוקרנה גם ברכת הגר”י כהן להורי התלמידות העתידיות, ובהם העלה הרב על נס את השמחה הגדולה ביום הקמת מוסד יקר זה ההולך לאורו של רבותינו, ובירך שיהיה הדבר לתועלת מרובה לשוחרי התורה החפצים ללכת לחינוך טהור וקדוש.
לקראת שלהי הערב המיוחד ניתנה ההזדמנות לאימהות המשתתפות לשבת לשיחת ייעוץ קצרה עם הרבנית ולקבל הכוונה רוחנית מתוך השקפה סדורה וטהורה.
ולאחר שעה ארוכה והיסטורית של הנחת הייסוד למוסדות החדשים שעוד יתרחבו ויתבססו כמגדלור תורני וחינוכי לעיר כולה, קיבלו האימהות פרוספקט מפואר אודות בית הספר דרכו מעלותיו, אותו לקחו ביציאה אל ביתן ברגשי שמחה והתרגשות שוודאי ילוו אותם ואת בנותיהם התלמידות בעז”ה עוד ימים ארוכים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן