Menu

מלאכות

שאל את הרב

מלאכת לש בקוסקוס

מהות מלאכת לש היא הפיכת שני גופים לגוף אחד, ונראה לי פשוט שבקוסקוס אין הפיכה לגוף אחד כלל. אמנם לעתים יש איזה התדבקות ויש גושים כאלו, אבל אין כאן חיבור גמור, אפילו לא כמו חול וכיו”ב שנדבק יחד ע”י נוזלים (שהוא אסור מדרבנן).

כולם אסרו משום צובע

מי הם כולם? הרב הביא מקור לתשובתו מחזון עובדיה ח”ה עמ’ כ”ג.

הכנת טחינה בשבת

מותר

כן פסקו במנוחת אהבה ובשו”ת אור לציון, ואף שבתחלה מתקשה כיון שאחר כך מתרכך אין חשש.
אולם יש לגבל בנחת וסמוך לסעודה, מנוח”א (ח”ב עמ’ שו)

שימוש בסלייסר בשבת

אם חותך בו חתיכות דקות אסור מן הדין ואפשר שיש כזה איסור תורה. ואם חותך בו חתיכות גדולות אין בזה משום טוחן אבל כיון שבדרך כלל על פי רוב מי שעושה חתיכות גדולות אין משתמש במכשיר זה ועיקר השימוש בו הוא לעשות חתיכות קטנות

נראה שאין להשתמש בו בשבת כמו שאסור לפורר גבינה קשה בפומפיה  וכמבואר בש”ע סי’ שכא ואף שאין כזה איסור טוחן שאין גבינה מגידול קרקע מ”מ אבור משום עובדין דחול וכמבואר במשנ”ב שם

הכנסת קדירה חיה לתנור בערב שבת

נכון. וכן כתב במנוחת אהבה פרק ג’ הלכה ז’

שמיכה על אוכל בשבת שלא בושל, דאורייתא או דרבנן?

אם לא בושל כלל יש בזה איסור דאורייתא. (כמבואר בש”ע סי’ רנ”ד ס”ד ורנ”ז ס”ד, וע”ע בהג’ הגרע”א (ריש סימן שי”ח) דגם מוהר הבישול אסור מדאו’). ולדעת מרן ריש סימןשי”ח בשוגג אסור גם לאחרים עד מוצאי שבת, ובמקום צורך גדול יש לסמוך ע”ד דברי הגר”א דס”ל דמותר גם לו מיד. (ע’ במ”ב סי’ שי”ח סק”ז, ומניח”א ח”א פכ”ב ס”ב, ובשו”ת בית נאמן ח”א סי’ כ”ט).

ואם היה מבושל כמאכל בין דורסאי אף שעשה איסור מ”מ כיון שד’ כמה ראשונים דאין בזה משום בישול (כמבואר בביה”ל סי’ שי”ח ס”ד בד”ה אפילו בעודו) – התבשיל מותר בדיעבד כמ”ש המשנ”ב שם (סק”ב) ובהליכו”ע (ח”ד עמוד ג”ל).

מאמרים

לא נמצאו תוצאות

שאלה • סיפור • תשובה | דרשה קצרה לשבת פרשת שמיני

פרשת שמיני מתאפיינת כידוע בהלכות טומאה וטהרה של

לקריאה

שאלה • סיפור • תשובה | דרשה קצרה לשבת פרשת ויקרא

פרשת השבוע וחומש ויקרא פותחים בפסוקים “ויקרא אל

לקריאה
הצג עוד פריטים
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן