Menu

דקדוק

שאל את הרב

חזן בשנת אבל שמבזים אותו על כך שמבטא אותיות כהוגן

תשתדל שלא להדגיש את המבטא יותר מדאי.

למנוע מחלוקת שוטים

דקדוק בקריאת במה מדליקין

רבני הישיבה כן מתקנים על זה ועל עוד כמה וכמה טעויות ואכמ”ל. אגב, המילה “במה” הראשונה איננה בשוא אלא בפתח וסגול.

קמץ של “בז לרעהו”

בספר משלי שעל ידי הישיבה המודפס במחזור חג השבועות יש געיא באות ב’, והקמץ רגיל.

איך מנקדים קרא שהיא דלעת ומדוע?

הקו”ף בשוא, כך נוהגים. אם יקראו בקמץ תחת הקו”ף יהיה משמעותו קריאה.

שווא נע אחרי תנועה גדולה בארמית

בלשון תרגום וארמית, השוא שאחרי תנועה גדולה יתכן שהוא שוא נח כגון במלים שציינת. עיין מנחת שי (דניאל ו’, א’). הובא בסידורנו המדויק איש מצליח על המלה “בעלמא” שבקדיש שקודם ברכת יוצר.

הבדל במילה “בִגְדֵיהֶם” בפרשת ציצית ופרשת המרגלים

אכן יש כמה מבטלים לכלל  של בגד כפת בראש מילה אחרי אהו”י, ואחד מהם זה כאשר המילה שלפני בגד כפת היא בטעם מפסיק (המבטלים הנוספים הם: מפיק, דחיק ואתי מרחיק).

מאמרים

החלום שהתגשם

כשהוא רכון על מחברות חידושיו הפזורות על השלחן,

הלכה יומית ממרן ראש הישיבה שליט”א – מתעדכן

*הלכה יומית מפי מרן רבנו ראש הישיבה שליט”א

לקריאה
הצג עוד פריטים
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן