Loading
Menu

דקדוק

שאל את הרב

קמץ רגיל בשניהם, כי הכלל של קמץ חטוף הוא דווקא כאשר ההטעמה לא בקמץ עצמו. ולכן ג”כ אברהם בקמץ רגיל, ומחר בקמץ רגיל ועוד רבים.

שרף בשי”ן ימנית

חפשתי מעט ולא מצאתי. ומ”מ ברור שאין כוונת מרן שליט”א לשנות את המסורת מפני ראיה זו.

לגבי שובה מליעיל

כך הוא בכל התנ”ך כשאין אחריה אות גרונית.

לדוגמא: עורה כבודי, חושה לעזרתי.

מה זה בהפסק?

  • סוף פסוק הוא ודאי הפסק, אך באמצע קטע לפעמים זה הפסק ולפעמים לא, תלוי בהגיון ושיקולהדעת.
  • לגבי השאלה למה זה כך – כך הוא בהרבה מילים בתנ”ך שבהפסק משתנה להם הניקוד, והטעם הוא כי העצירה גורמת לעשות שינוי בהגייה.

כיצד יש לקרוא את המילה “עדותיך” בתהלים

אין הבדל במשמעות. שורש המלה הוא עו”ד, וברבות (נקבות) עֵדוֹת, והסיבה שהאות ו’ כעיצור הוא מפני שלפעמים ע’ הפועל (בנדון שלנו הו’) נהפכת להיות ו’ הפעל. כ”כ הרד”ק בשרשים שורש עוד. ע”ש.

שאלות בדקדוק וביאור דברי מרן רה”י בשיעור

  • מה שאנו אומרים ימדוד זה בנין קל, ימודד זה בנין הפעיל בגזרת ע”ע.
  • המלה נגע בפ”ע זה זכר, אבל עם המלה צרעת, אם מתייחסים למלה צרעת זה נקבה. ויותר מזה בפס’ כ”ב נגע הִיא – ואף שהזכיר רק נגע – מכיון שכל הקטע מדבר בנקבה (שאת או בהרת).
  • לגבי יעמד, אם אפשר לבאר יותר את השאלה. ולגבי הקושיה על הראי”ה קוק בשיעור הבא מרן שליט”א הרחיב בזה. וכמדומה העירו לו את הערתך, והרחיב בזה. ע”ש.

מאמרים

החלום שהתגשם

כשהוא רכון על מחברות חידושיו הפזורות על השלחן,

זכר רב – הרמב”ם

שורות זכרון על גדולי ישראל – הרמב”ם

לקריאה

פרשת קרח – לפעמים צריך להיות מצונן!

וישמע משה ויפול על פניו (טז. ד)  

לקריאה
הצג עוד פריטים
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew