שאל את הרב
print
אא

בסד שלום עליכם. בתיקון קוראים איש מצליח במגילת אסתר ט' ל"א כתוב "לקיים עליהם" בשני יודין. תהיתי מהו המקור לכך, שכן ב"דעת מקרא" עפי הכתר כתוב לקים, וכן בתנך קורן וכן בתנך הרוו"ה, וכן בכתב יד לנינגרד (המופיע בפרויקט השות" )וגם המנחת שי לא העיר על דבר. האם זו טעות, או שיש לכך מקור? ואם כן, אפשר לכתבו לי? תודה רבה בברכת כהנים, ברכת כהן הדיוט מאיר לובין

הרב חנוך הכהן

כנראה כוונתכם “לקיים את ימי הפורים”, ולא לפסוק “לקיים עליהם”. וזו טעות כמו שכתבתם, כך כתב מרן ראש הישיבה שליט”א בשו”ת מקור נאמן (ח”ג סי’ תשס”ה). וכ”ה בספר סנסן ליאיר (עמ’ קצ”ד) ובחומש בית נאמן (ח”ד עמ’ תקנ”ג) של מרן שליט”א. ומשום מה לא תוקן בתיקון קוראים, נעביר בל”נ את ההערה לממונים.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן