היגוי האות ג’ רפה
עד כמה שידוע לי הג’ הרפויה היא בדיוק כמו הר’ המקובלת היום. ולגבי הבעיה כאשר היא נסמכת לר’ למי שאינו יודע לבטא, זכורני שמרן זצ”ל אמר בישיבה שכאשר הג’ הרפויה סמוכה לר’ יש לבטא אותה כג’ דגושה.

לכבוד הרב הגר' מאיר מאזוז שליט"א לימד ופירסם חשיבות הדקדוק ובפרט בתפילה ובקריאת התורה. עד היום לא כתוב בתיקון סופרים כל המקומות שהמשמעות משתנה אם טועים בהברה של אות, בטעם, במלעיל.... שאלתי לגבי ואו ההיפוך בפרשת בראשית "ויולד בנים ובנות" לפי הכלל של ואו ההיפוך יש פתח תחת הואו והמילה מלעיל. מי שמבטא ו עם פתח אבל הוא מטעים מלרע (הוא עושה רק חלק מואו ההיפוך) האם זה מועיל או צריך להחזירו וגם להוציא ספר תורה בחזרה אם לא תיקן? תודה.