שאל את הרב
print
אא

שלום עלכם דבר ידוע מה שאמרו חכמים. אכילת זיתים עושים שכחה, שמעתי פעם מראש הישבה על זה. שרק הזיתים טריים עושים שכחה ולא ממולחים אבל הזיתים בחומץ או במלח או בשמן לא עושים שכחה. אמרתי זה בבית הכנסת שלנו ואמרו לי שלא הבנתי טוב. האם זה נכון או לא. תודה רבה

הרב רזיאל כהן

הבנת טוב, והבנת מצויין.
הדברים שאמרת להם מקורם מדברי הגאון היעב”ץ זצ”ל במור וקציעה (סי’ ק”ע), ואע”פ שאינם מוסכמים, מכל מקום יש לסמוך על דבריו להקל לפחות למי שאינו אוכל את הזיתים בתדירות גבוהה, וכדאי שגם יכוין באכילתו שמות: “אל אלקים מצפץ”, ואז לא יחשוש כלל באכילתם, אפילו אוכל הרבה. וע”ע בהליכות עולם ח”ז (עמ’ ריט-רכ).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן