שאל את הרב
print
אא
מתי הוי קידוש השם ומתי הוי צביעות?
למשל: הרמב"ם כתב בהלכות גזלה ואבדה (פרק יא הלכה ג): אבדת הגוי מותרת שנאמר (דברים כ"ב ג') אבדת אחיך, והמחזירה הרי זה עובר עבירה, מפני שהוא מחזיק ידי רשעי עולם, ואם החזירה לקדש את השם, כדי שיפארו את ישראל וידעו שהם בעלי אמונה, הרי זה משובח. ובמקום שיש חלול השם אבדתו אסורה, וחייב להחזירה. עד כאן.
ואני לא מבין אם כל כוונת המשיב היא רק שיאמרו הגויים ראו שישראל בעלי אמונה נמצא זו צביעות ולא קידוש השם שהרי לכאורה הם לא בעלי אמונה אלא מחזירים שישבחו אותם.

הרב מיכאל סגרון

מה שכתב הרמב"ם כדי שיפארו את ישראל, אין כוונתו את ישראל ממש, אלא את אלוהי ישראל שציווה להיות ישרים, ואין זה צביעות אלא קידוש ה', אבל במקום שאין קידוש ה' כגון שהגוי אינו יודע ממי קיבל אבידתו או שיחשוב שקיבל מגוי חבירו הרי זה עובר עבירה שמחזיק ידי רשעי עולם.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0