הנכון כמו שהערת לה. ומ”מ מאחר שאין מזה תועלת ואדרבא מגע למצבים לא נעימים, קיימא לן כשם שמצוה לומר דבר הנשמע, כך מצוה שלא לומר דבר שאינו נשמע. ומוטב שיהיו שוגגים (באופן מסוים) ולא מזידים. וההי”ב. ולהתפלל לה’ שהדברים יפעלו בליבה.
שלום וברכה, השאלה לא מספיק ברורה, ואני מבין שהשאלה היא לגבי בחירת שם לבן, ובכן עדיף את השם “עדיאל” מכמה טעמים. וכמובן בלבד שלא יהיה שם זה על שם אדם שנפטר בקיצור ימים ושנים, מזלו רע מעבר לרגיל, ערירי וכדו’.
שלום וברכה, אם הכל תקין-כלומר בריאות, פרנסה ובעז”ה כעת זיווג, ולא נקראת על שם אשה שח”ו הייתה עם מזל רע מעבר למצוי או אשה שמתה בקיצור ימים ושנים,
אין סיבה להוסיף וכל שכן לשנות.
לגבי עצם השם ‘רון’ אין בו בעיה אם הוא לא מפריע לך. השם ‘רונה’ שהוסיפו, אם כבר התרגלו הסביבה ומידי פעם קראו לך בשם זה, אל תשני רק תשמיטי אותו, כלומר תדאגי שלא יקראו לך יותר בשם זה וכדו’.
זו בעיה. אבל כמובן לא נוכל לבטל תקנת חז”ל, ובודאי שהם סבורים ויודעים שהתועלת שיש בתפילה עם הציבור גדולה יותר.
אבל אפשר לשלב את שני הדברים, ע”י שיתפלל עם הציבור עד שיגיע לעמידה, ואז יאריך בה כרצונו (ואם החזן הגיע לקדושה והוא עוד לא סיים ישתוק וישמע מהש”ץ את הקדושה ויכוון לצאת יד”ח). או עכ”פ אחר העמידה יתפלל בקצב שלו ויאריך באמירת התחנון, ולדוד אליך, ואבינו מלכנו (ותחילתה היא תפילת ר’ עקיבא במסכת תענית), ואשרי ובא לציון, ותפלה לדוד שכולם דברי תחנונים. ובפרט תפילת והוא רחום הנאמרת בשני וחמישי (וראה מ”ש בחשיבותה בספר מקור ברוך לבעל תורה תמימה). ונמצאו זה וזה מתקיימים בידו. והזוכה לקום מעט יותר מוקדם יכול לצאת מביתו עם טו”ת לביהכ”נ ולהיות מעשרה ראשונים ולהתחיל התפילה מעט לפני הציבור וממילא יתפלל בכוונה יותר ושכרו עצום ורב.
לום וברכה, יתכן מאוד שכן, כי משמעותו טובה להודות ולהלל לבורא עולם. לענ”ד זה שם שיש בו כמה מעלות טובות (האות ה’ שמועילה לפריון), המשמעות היפה של הלל והודאה, אבל כל שזה לא שם ע”ש צדיק/צדקת (לבת) שבכוח הקריאה ע”ש הצדיק/ה יושפע שפע רב בנוסף למעלות הנ”ל, הרי שבשבילי הוא מוגדר בתור שם נטרלי “שם מצויין אבל ללא ידיעה על השפעה מיוחדת שעשויה להשפיע לטובה על הילד/ה” (וזו דרגה שנייה במספר), כמו שביארתי בהרחבה בס”ד בס’ הקטן הוראה כהלכה (קו’ שם האדם סימן א’ וסימן ג’).
שלום וברכה, אם קראו לך נופר בגלל יופי השם והצליל הנחמד וכדו’, ולא על שם קרובת משפחה או חברה וכדו’ שמתה בקיצור ימים ושנים או שמזלה רע מעבר לרגיל ונפטרה ערירית, אין סיבה לשנות או להוסיף שם. העיקר שתקבלי על עצמך איזו קבלה טובה וחזקה אחת להתקרב לה’ (מה שאת בוחרת), וללמוד כל יום בס’ חובות הלבבות-שער הבטחון 10 דקות ביום, תאמיני תבטחי ותקבלי בעזרת ה’ את ישועתך בקרוב ממש.