מרן ראב"ד ג'רבא רבי שאול הכהן זצ"ל, בספרו ערבי פסחים על הגדה של פסח בפירוש קרבן חגיגה על ברכת המזון כתב: "תיבת לעד היא למעלה ולא למטה". עד כאן. (ובדפוס ירושלים התשנ"ז עמוד קצ"ב, לא שתו ליבם לכך, ועשו פיסוק שונה. ע"ש). וכן הוא בספרו נוכח השלחן (סימן קפ"ט), ועיין שם למרן ראש הישיבה שליט"א בהגהתו (מס' 117) טעם לגירסת "לעד" דוקא בברכה זו, מכיון שנתנקנה על הרוגי ביתר שהרגם אדריינוס שחיק עצמות, ולכן אומרים אלקינו מלך העולם לעד, לאפוקי אדריינוס שמלכותו מוגבלת וכבר עבר ובטל מן העולם.