שאל את הרב
print
אא

האם מותר לאשה צנועה מצד הנהגה לשתות מתוך בקבוק עצמו ולא מכוס, ברחוב ובבית?
ומה הדין לגבי אברך?

הרב אליהו מאדאר

מצד הלכות דרך ארץ, נראה שאין ראוי לאדם לשתות מתוך בקבוק, כי נראה גרגרן, שרוצה לבלוע כל המשקה בבת אחת. ועיין בשלחן ערוך אורח חיים (סימן ק"ע סעיף ז') שלא יאכל פרוסה כביצה בבת אחת, ועיין שם באחרונים. ועיין שם סעיף ח' שלא ישתה כוסו בבת אחת, ועיין שם סעיף י"א שלא ישתה שתי כוסות בבת אחת, ועיין שם להמפרשים.
והכלל בזה, כל שאינו עושה כדרך העולם אלא דבר משונה, ונראה רעבתן וגרגרן, אינו דרך ארץ.
וזה לכל אדם ואפילו בביתו, וכל שכן בשוק – ברחוב. ואפילו איש וכל שכן אשה, שעל ידי זה אפשר שיסתכלו בה, ואינו ראוי.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן