שאל את הרב
print
אא

אם נפל החשמל בבית בליל שבת כשהיה על הפלאטה אוכל שאינו מבושל כל צורכו וגוי החזיר את החשמל, האם המאכל נאסר משום בישולי עכו"ם? אם כן מה הדין באריסהחמין שרובה מוכן לאכילה כבר מערב שבת? (האם הולכים לפי רוב התבשיל בבישול עכו"ם והאם תוספת הבישול של משך הלילה שנעשתה על ידי גוי, שהיא בעצם זאת שהפכה את המאכל להיות אריסה נחשבת לבישול?)

רבני בית ההוראה

כל שנתבשל כמאכל בן דרוסאי שהוא שליש בישול, לא שייך בו יותר בישולי עכו"ם (שלחן ערוך יורה דעה סימן קי"ג סעיף ח'). וכל שכן בנדון דידן דהוי לצורך שבת (עיין שם בבית יוסף סעיף ט').
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן