שאל את הרב
print
אא

1. בפרשת ויצא (פרק כט פסוק כח) "ויתן לו את רחל בתו לו לאשה". למה צריך לכתוב פעמיים המילה לו?
2. גם בפסוק כ"ט שאחריו נאמר "את בלהה שפחתו לה לאשה" - הרי קודם נאמר ויתן לרחל בתו אז למה התוספת של המילה לה?
3. בהמשך פסוק ל' נאמר "ויאהב גם את רחל מלאה" מה באה ללמד אותנו המילה גם?
4. בקריאת שמע כתוב "וקשרתם לאות על ידיך" אות דל"ת מנוקדת בסגול, משמע שתי ידיים, האמנם?

מרן ראש הישיבה

1. יתכן כי רחל היתה בת – זוגו מן השמים. לכן נאמר לו פעמיים.
2. אי – אפשר לומר "בלהה שפחתו לשפחה". זה מגומגם.
3. שגם את לאה אהב. אחרת יהיו ילדיה בני שנואה.
4. כתוב ידך בלי יו"ד. הסגול בא מפני האתנח!
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן