שאל את הרב
print
אא

האם ישנו מנהג ברור של יהודי ג'רבא שבעת חתימת החתן על כתובת האשה לא יחתום בנוסח "וגם נשבע שבועה חמורה בתקיעת כף" וכו'. מה עושים לגבי כתובות שמצויות בימינו שהן מגיעות כבר מודפסות ומופיע בכל הכתובות הספרדיות נוסח השבועה, האם במקרה כזה על חתן ג'רבאי לבקש מהרב מסדר הקידושין למחוק את הנוסח?

רבני בית ההוראה

מנהג ג'רבא, תונס, לוב, תימן ואיטליא ועוד ועוד, שהחתן לא נשבע, והוא מיוסד על אדני פז כמו שכתב מרן ראש הישיבה שליט"א בקונטרס מנהגי חתונה אות י"ט (הנדפס בסוף ספר קול יעקב – פיוטים, ובאור תורה שבט ניסן התשמ"ז), וכתב שהגאון רבי רפאל כדיר צבאן זצ"ל היה מעביר קו על נוסח זה (מלבד תיבות ה' ב"ה שהקיפם בעיגול), ועושה קיום בסוף הכתובה. ע"ש. ובכתובות של הוצאת הישיבה – אין נוסח זה כלל. ושם ציין למאמרו של רבי יעקב זר שליט"א בספר ויען שמואל (התשס"א). עיין שם באורך ותרוה צמאונך.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן