שאל את הרב
print
אא

1. אם אני ממלא כוס שמכיל 81 גרם יין ושותה רק 42 גרם, האם יצאתי ידי חובת קידוש לכתחילה?
2. אם עשיתי קידוש על כוס שמכילה 50 גרם יין ושתיתי הכל האם יצאתי ידי חובת קידוש?
3. אם אני ממלא כוס שמכיל 81 גרם יין ורק טועם 5 גרם האם יצאתי והוצאתי ידי חבת קידוש בדיעבד?

הרב אדיר כהן

כוס של ברכה צריך שיהיה מכיל רביעית (כף החיים סימן קפ"ג אות י'), אבל אין צריך לשתות אלא רוב רביעית ויוצא בזה ידי חובה לכתחילה (שלחן ערוך סימן ער"א סעיף י"ג). ומכל מקום למצוה מן המובחר יש לשתות רביעית שלימה (כף החיים שם אות פ"ג). ולכן רק במקרה הראשון יצא ידי חובת קידוש ולא במקרה השני והשלישי.
ומכל מקום כל זה בקידוש, אבל בהבדלה צריך לשתות רביעית שלימה (עיין בכף החיים סימן רצ"ו אות ט"ז, ובסימן ער"א אות פ"ד), אבל בדיעבד אם טעה ולא שתה רביעית שלימה אין צריך להבדיל שנית (כף החיים סימן רצ"ו שם).
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן