במוסף לראש השנה יש הערה במחזורים בעת שאומרים "את מוספי יום הזיכרון הזה" - יכוון לכלול גם את מוסף ראש חודש. האם עצם הזכרת מוסף ראש חודש בשני ימי ראש השנה, מעידה על הקרבת קורבן ראש חודש בבית במקדש גם ביום השני? שאם כך הרי שחודש תשרי הוא היחיד שמקריבים בו קרבן ראש חודש ביום השני לחודש.
מן התורה ראש השנה הוא יום אחד, וחכמים תיקנו שיהיה שני ימים שמא חודש אלול יהיה מלא (30 יום) ונמצא שהיום בו חגגו ראש השנה הינו ל' אלול, וצריך לעשות שוב ראש השנה. ולכן תמיד עושים שני ימים ראש השנה, וממילא גם כן שניהם ספק ראש חודש, ובשניהם צריך לכלול מוסף ראש חודש.
כבר עמדו בזה, ומרן ראש הישיבה נר"ו באו"ת (כסלו תשמ"ט עמ' קצ"ט) כתב שהיא מחלוקת ראשונים, והביא שבכה"ח (סי' כ"ה אות צ"ד) בשם שער הכוונות והאחרונים מבואר שהנכון לקפל התפילין אחר הקדיש של מוסף. וע"ע באו"ת אלול תשס"ד (עמ' תתנ"ב) באורך.
קיפול תפילין בין הקדיש לתפלת עמידה של מוסף ראש חודש
אם יש להם זמן ואפשרות נכון שכל הציבור יקפל התפילין, ולא ישאירוהו כך ללא הקיפול, ואין כ"כ חשש להפסק מאחר שהקדיש חוזר על מה שהיה ולא על התפילה שלאחריו. וכמו שביאר כל זה מו"ר ראש הישיבה באור תורה (אלול תשמ"ו סי' ר"ז אות ב', כסלו תשמ"ט עמ' קצ"ט, אלול תשס"ד עמ' תתנ"ה). ע"ש וע"ע באור תורה שעתיד לצאת בקרוב (שבט התשע"ט) במכתבי תורה בענין זה.
– לגבי הצליל של השברים שהוא פשוט וישר, אין בעיה, ויש שאדרבא מדקדקים לעשותו דוקא כך.
– לגבי ההפסק בין שבר לשבר – כחצי שניה – בזה יש קצת בעיה, כי מבואר בש"ע (סי' תק"צ ס"ד) שצריך להזהר שלא להפסיק בין שבר לשבר יותר מכדי נשימה. וע"ש במשנ"ב (סקי"ח). ולכן יש להתאמן להזדרז קצת יותר, אם כי בדיעבד איני בטוח שיש בשיעור חצי שניה "כדי נשימה".
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.