Menu
שאל את הרב
print
אא

ראיתי בסידור איש מצליח שכתבו בשם הגאון הרב מצליח הי"ד זצ"ל שאם יש זמן ראוי שהמתפללים יקפלו את התפילין אחרי הקדיש, קודם מוסף של ראש חדש, ואין לחוש להפסק כי לעולם הקדיש הולך על מה שלפניו. ושאלתי היא, אם כן מדוע כתב במשנ"ב סימן נד ס"ק ו, שאע"פ שמותר להפסיק לצורכי מצווה בין ישתבח ליוצר [אפילו שעל ההפסק שם אמרו שעבירה בידו וחוזר עליה מעורכי המלחמה], מ"מ בין קדיש לברכו אין להפסיק אפילו לצורך מצווה. וכ"כ רמ"א בסעיף ג שם שלא יברך שם על טלית ותפילין. ואם הקדיש הוא רק על מה שלפניו, מה הבעיה להפסיק שם?

הרב רזיאל כהן

כבר עמדו בזה, ומרן ראש הישיבה נר"ו באו"ת (כסלו תשמ"ט עמ' קצ"ט) כתב שהיא מחלוקת ראשונים, והביא שבכה"ח (סי' כ"ה אות צ"ד) בשם שער הכוונות והאחרונים מבואר שהנכון לקפל התפילין אחר הקדיש של מוסף. וע"ע באו"ת אלול תשס"ד (עמ' תתנ"ב) באורך.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew