מנין פועלים
אם אפשר להתפלל אחר כך אפילו ביחיד, עדיף יותר, ואם לא אפשר להתפלל פועלים בשעת הדחק כזאת.
ראיתי בסידור איש מצליח שכתבו בשם הגאון הרב מצליח הי"ד זצ"ל שאם יש זמן ראוי שהמתפללים יקפלו את התפילין אחרי הקדיש, קודם מוסף של ראש חדש, ואין לחוש להפסק כי לעולם הקדיש הולך על מה שלפניו. ושאלתי היא, אם כן מדוע כתב במשנ"ב סימן נד ס"ק ו, שאע"פ שמותר להפסיק לצורכי מצווה בין ישתבח ליוצר [אפילו שעל ההפסק שם אמרו שעבירה בידו וחוזר עליה מעורכי המלחמה], מ"מ בין קדיש לברכו אין להפסיק אפילו לצורך מצווה. וכ"כ רמ"א בסעיף ג שם שלא יברך שם על טלית ותפילין. ואם הקדיש הוא רק על מה שלפניו, מה הבעיה להפסיק שם?
כבר עמדו בזה, ומרן ראש הישיבה נר"ו באו"ת (כסלו תשמ"ט עמ' קצ"ט) כתב שהיא מחלוקת ראשונים, והביא שבכה"ח (סי' כ"ה אות צ"ד) בשם שער הכוונות והאחרונים מבואר שהנכון לקפל התפילין אחר הקדיש של מוסף. וע"ע באו"ת אלול תשס"ד (עמ' תתנ"ב) באורך.