גם המתירים לא התירו אלא אם רגיל לעשות כך תמיד, לאכול בכל מוצאי שבת בשר, אבל אם לא רגיל, זה נראה כהערמה שלא עושה כן לצורך סעודה רביעית, אלא כדי לאכול בשר. ועיין בחזון עובדיה – ארבע תעניות (עמוד קפ"ז) ובספר מעדני מלך (סימן ו' אות ג'). וגם לגבי סעודת סיום מסכת אם לא רגיל לאכול בה בשר, אין נראה להקל בזה בבין המצרים. ואף ברגיל אין זה מוסכם להתיר לאכול בשר, והאשכנזים מחמירים בזה, וגם אצל הספרדים רבים מחמירים בזה (עיין במועד לכל חי סימן י' סעיף כ', ובספר מדרש שלמה עמוד קצ"ט סעיף י'. ועיין עוד בשו"ת שמחת כהן מהדורא בתרא חלק אורח חיים סימן קס"ב).