שאל את הרב
print
אא
הרי ידוע ומקובל שגם בימים אלו, אם ישנה סעודת מצוה מותר לאכול בה בשר, אני כבר לא מדבר על כך שישנם חסידויות שמשתדלים מאוד לסיים מסכת בימים אלו בכדי "להפוך" את הימים הנ"ל... אם כן מדוע הפוסקים נדחקים מאוד לגבי סעודה רביעית ומתירים בדוחק, ודוקא למי שנהג לאכול בשר לאכול משיורי סעודות שבת, הרי זה מופיע בגמרא בשבת וכן נפסק בשלחן ערוך בסימן ש', מה שונה סעודה רביעית משאר סעודות מצוה שלא הוזכרו בגמרא?

הרב אדיר כהן

גם המתירים לא התירו אלא אם רגיל לעשות כך תמיד, לאכול בכל מוצאי שבת בשר, אבל אם לא רגיל, זה נראה כהערמה שלא עושה כן לצורך סעודה רביעית, אלא כדי לאכול בשר. ועיין בחזון עובדיה - ארבע תעניות (עמוד קפ"ז) ובספר מעדני מלך (סימן ו' אות ג'). וגם לגבי סעודת סיום מסכת אם לא רגיל לאכול בה בשר, אין נראה להקל בזה בבין המצרים. ואף ברגיל אין זה מוסכם להתיר לאכול בשר, והאשכנזים מחמירים בזה, וגם אצל הספרדים רבים מחמירים בזה (עיין במועד לכל חי סימן י' סעיף כ', ובספר מדרש שלמה עמוד קצ"ט סעיף י'. ועיין עוד בשו"ת שמחת כהן מהדורא בתרא חלק אורח חיים סימן קס"ב).
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0