עלי הדס כולל מנהגי תונס הבירה שבצפון תוניסיה, ולא מנהגי האי ג'רבא ודרום תוניסיה (וכידוע שיש הרבה שינויים ביניהם, למרות שביחס לשאר העדות מנהגי ג'רבא בהרבה דברים דמים למנהגי תונס או למנהגי לוב). ובנוסף לזה, הרבה מהנוסחאות בעלי הדס שם, לא בהכרח שכך מנהג תונס, לעיתים הוא ע"פ הכרעת חכמי תונס בספרים (אף שלא היה מנהג העם), ולעיתים הוא על פי סידורים שנדפסו בתונס, שגם עליהם אין ערבות שכך המנהג בתונס, כי לעיתים הנוסח של המדפסים על דעת עצמם, או על פי סידורי ליוורנו שהיו נפוצים אז בכל העולם. ואילו בסידור איש מצליח, השתדלו להצמד לנוסח ג'רבא, לפי הגהותיו של ראש רבני ג'רבא מר זקני רבינו שאול הכהן זצ"ל, שהמדקדקים בג'רבא היו הולכים על פי נוסחאותיו, בתוספת הגהות נוספות ע"י מורי ורבי ועטרת ראשי הגאון הנאמ"ן נר"ו. ואם רוצה נוסח ג'רבא המקובל אצל כללית הציבור בג'רבא, יש סידורים שנדפסו בג'רבא. ועל פי סידורים אלו יצאו בארץ סידור תפלת יוסף וסידור המגיד, ועוד.