יוצאי גאבס ושאר יצאי דרום טוניסיה נגררים במנהגיהם אחר ג'רבא יע"א (ועיין בספר ברית כהונה יורה דעה מערכת ק' אות ז', והאותיות הסמוכות לשם). ונכון הדבר שהתפללו על פי רוב בסידור ליוורנו, תפילת החודש, בית עובד, והדומים להם, אבל אין מכל זה ראיה שכך היה הנוסח שקבלו מאבותיהם, אלא כי אלו הסידורים שהיו נפוצים בזמנו.
ומכל מקום יש סידורים שנדפסו בג'רבא עצמה, במאה שנים האחרונות (בית הדפוס הובא לג'רבא בשנת תרע"ב), ועל פיהם נדפסו בשנים האחרונות כאן בארץ הקודש סידור תפילת יצחק (ע"י משפחת חדאד מאשקלון), וסידור המגיד (ע"י הישיבה והקהילה הג'רבאית בצרפת). וגם בהם אין כל ערובה למנהג ג'רבא רק באופן כללי, כי בפרטים יש שינויים גם בג'רבא עצמה, ובפרט אחר שהאיר אורו הגדול של זקנינו המדקדק העצום רבינו שאול הכהן זצ"ל ראב"ד ג'רבא (נ"ע התר"ח) שהגיה נוסח התפילה מפי ספרים ומפי סופרים, בספרו לחם הביכורים ותפילת כהן ועוד, וכל התיקונים שלו הוכנסו לסידור איש מצליח (בתוספת תיקונים רבים של מורנו ורבנו ועטרת ראשנו הגאון הנאמן נר"ו, כפי שקיבל מאביו הקדוש הגאון איש מצליח, ועל פי חכמים אחרים).